خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

بانک مرکزی شرکت‌های متقاضی تسهیلات را اعتبارسنجی کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۳۳

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم اعتبارسنجی شرکت‌های متقاضی تسهیلات از سوی بانک مرکزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد تویسرکانی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین بهربرداری همزمان پروژه‌های عمرانی و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز در ساختمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، گفت: طی ۱۰ سال گذشته ۵۳۰ میلیون خدمت به مردم ارائه شده است. از سال ۸۸ سالانه حدود ۲۷ میلیون خدمت ارائه شده که تا سال ۹۷ نیز به حدود ۷۰ میلیون خدمت رسیده که رشد ۶۰ درصدی را در این زمینه داشتیم.

وی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد خدمات سازمان ثبت اسناد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. همچنین سازمان ثبت طی ۱۰ سال گذشته ۳۷۶ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال از معوقات بانکی را وصول کرده است.

تویسرکانی تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته ۳۵۴ هزار برنامه عملیاتی اجرا شده و سازمان ثبت بیش از ۱۲ هزار میلیارد درآمد برای دولت به خزانه واریز کرده است.

وی همچنین افزود: در بازده زمانی ۱۰ سال گذشته ۶۵۳ هزار و ۱۵۲ شرکت تجاری و ۸۲۰ هزار و ۵۹۱ موسسه غیر تجاری ثبت شده و ۵ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۸۳۵ دفتر تجاری پلمپ شده است.

رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور اظهار کرد: برای اینکه شرکت های صوری تاسیس نشود، سازمان ثبت در حوزه گسترش تجارت سالم زمینه ثبت رسمی شرکت ها را ایجاد کرده است، اما برای اینکه یک شرکت فعالیت‌های غیرمجاز انجام ندهد، سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز باید نظارت داشته باشند، به طور مثال سازمان امور مالیاتی باید بعد از ثبت یک شرکت نظارت کند.

وی در ادامه گفت: شاهد آن هستیم یک شرکت تسهیلات کلان از بانک‌ها درخواست می‌کند و سر افراد زیادی را کلاه می‌گذارد، در حالی که شرکت‌های دانش بنیان مجاز نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند و بعد بررسی‌ها مشاهده می کنیم که این شرکت صوری بوده است.

وی افزود: وظیفه بانک مرکزی این است، شرکت‌ها را اعتبارسنجی کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز باید به اعتبارسنجی شرکت‌ها بپردازد.

او در خصوص اعطای مجوز به شرکت‌ها برای واردات و صادرات گفت: وزارت صنعت در این زمینه مسئولیت دارد و نیروی انتظامی نیز وظیفه بررسی سوء پیشینه افراد را برعهده دارد و باید به سازمان ثبت نتایج بررسی‌ها را اعلام کند که در صورت لزوم سازمان مجوز ثبت شرکت را نمی‌دهد. باید مشخص شود که کدام نهاد وظایف خود را انجام نداده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر تصریح کرد: از زمان اجرای طرح کاداستر برای ۹۸ درصد اراضی شهری سند کاداستر صادر شده و در مجموع ۲۲ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۵۷ سند کاداستری صادر شده است.

تویسرکانی در خصوص اراضی روستایی همچنین افزود: برای اراضی روستایی ۳۱ درصد، اراضی زارعی ۳ درصد و اراضی منابع طبیعی ۱۸ درصد سند کاداستری صادر شده است.

وی در ادامه گفت: در بازه زمانی۱۰ سال گذشته بانک جامع املاک در سازمان ثبت اسناد تاسیس شده است. همچنین دفاتر در دفترخانه‌ها و اوراق بهادر حذف شده اند و افرادی که در دفاترخانه ها مسئولیت دفتر نویسی داشتند در بخش های دیگر مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور گفت: با هدف حفظ اسناد شبکه ای منسجم در حوزه ثبت تاسیس کرده ایم و اسنادی در بایگانی سازمان اسناد بودند که به صورت الکترونیکی ثبت شده اند.

تویسرکانی در ادامه گفت: ۴۹۵ میلیون و ۶۰۰ هزار برگ اسناد جمع آوری شده و امروز گردش پرونده در دفترخانه ها به صورت فیزیکی حذف شده اند. همچنین ۴۱هزار و ۵۵ اختراع، ۱۶۴ هزار و ۳۱۷ نشان و علامت تجاری، ۳۲ هزار و ۹۰۲ طرح صنعتی و ۳۹ هزار و ۱۲۵ علامت تجاری به ثبت رسیده است.

گفتنی است؛ در این نشست به صورت ویدیو کنفرانس ۵ ساختمان سازمان ثبت در استان های گلستان، چهار محال بختیاری، هرمزگان، مرکزی و کهکیلویه و بویر احمر افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز