خبرگزاری کار ایران

تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۴۹۷

مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، صبح امروز در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، صبح امروز در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

در این مراسم غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، روسای دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای، سید سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاهیان را در مراسم تجدید میثاق همراهی می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: چهل سالگی نمادی از بلوغ و بالندگی است و ‌این لزوم توجه مضاعف به گام‌هایی که باید در این مسیر برداشته می‌شد را بیش از پیش می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاهیان و دانشجویان همواره نقش کلیدی در جریان انقلاب اسلامی دارند، دشمن در مسیر هدف خود که ضربه به این انقلاب است دو مسیر را به منظور تحقق هدف خود پیش می‌گیرد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یادآورشد:  نخست تحریف امام و ‌انقلاب و دیگری تطهیر دشمنان امام و انقلاب است. حضرت امام نیز با درنظر داشتن این هدف دشمن همواره بر ایجاد هویت اثرگذار در دانشجویان و دانشگاهیان تاکید داشتند.

وی ادامه داد: صرف نظر از بیانات امام برای مخاطبان عام، اگر دقت نظرکنیم بیشترین توجه ایشان در میان اقشار مختلف به دانشجویان و دانشگاهیان بوده است.

صالحی افزود: در احصاء مضامین سخنان امام در خطاب قرار دادن دانشگاهیان به هشت موضوع مهم می‌رسیم که بیشتر از همه موضوعات در سخنان ایشان خطاب به جامعه دانشگاهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین نکته‌ای که امام خطاب به قشر فرهیخته و نخبگان مطرح می‌کنند استقلال در همه ابعاد فکری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است. در بحث استقلال سیاسی امام توانست مردم سالاری دینی را علی‌رغم همه فراز و فرودها با کمک دانشگاهیان در کشور مستقر کند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها افزود: لزوم توجه به قشر مستضعف در سخنان امام مورد تاکید بود و برای ایشان اهمیت داشت. نگرانی از نفوذ پیدا و پنهان جامعه استکبار در جریان تصمیم گیری‌های کشور موضوع مورر تاکید دیگر ایشان بود که تجلی و روشی از روش‌های تحقق اهداف دشمن در جریان ضربه به انقلاب است.

وی افزود: آمریکا ستیزی موضوع دیگری است که امام همواره بر آن تاکید داشتند. توجه به آزادی اندیشه و فکر  موضوع دیگر مورد تاکید حضرت امام خطاب به دانشگاهیان است.

صالحی تاکید کرد: حضرت امام در عین توجه به خاستگاه رشد و بالندگی جامعه که دانشگاه است همواره بر صیانت دانشگاهیان از آلودگی‌های فکری و عقیدتی تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه، دوری از نگاه تک بعدی در اداره جامعه مورد اشاره در سخنان حضرت امام خمینی (ره) بوده است افزود: اگر دستاوردهای انقلاب معجزه گونه بوده منشا آن توجه به این موضوعات است،

صالحی گفت: هر کجا احساس کردیم از آرمان‌ها فاصله گرفته‌ایم باید بدانیم  منشا آن عدم توجه به این موضوعات است.

وی افزود: حضرت امام بر پیش‌رو و آوانگارد بودن دانشگاهیان تاکید می‌کردند، اما امروز شاهدیم دشمنان و بدخواهان با استفاده از ابزار رسانه درصدد آن هستند جوانان ما را از  مکتب اسلام و انقلاب ناامید کنند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: حال آنکه این مسئله فرصتی است تا مسئولان دانشگاهی نسبت به پیش‌رو بودن دانشجویان و بالابردن انگیزه آنان گام بردارند. در این مسیر اگر رفتار غیرعرفی هم از جوانان دیدیم نباید احساس آرمانخواهی و ‌پیش‌رو بودن او را کمرنگ کنیم، در غیر این صورت آرمان‌ها لطمه جدی خواهد دید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز