خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

فعالیت ۷۰ مرکز غیردولتی متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۹۶۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از توقف فعالیت ۷۰ مرکز غیردولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد وزارت علوم در مواجهه با دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی یا غیردولتی در سیاستگذاری آموزش عالی از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار هستند، اما به شرطی که  استانداردها و شاخص‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را رعایت کنند در این صورت از آنها حمایت‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از آموزش‌های غیردولتی در حوزه تربیت دانشجو فعال هستند اما اگر این بخش می‌خواهد به حوزه پژوهش وارد شود باید همه شاخص‌ها و استاندارد‌ها را رعایت کند و بپذیرد.

وزیر علوم ادامه داد: وزارت علوم هر ساله واحدهای غیردولتی یا غیرانتفاعی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. طبق ارزیابی‌هایی که ما در سال‌های گذشته از این مراکز داشتیم از جمع مؤسسات غیردولتی در سال ۹۲ که بیش از ۳۰۰ مرکز بودند حدود ۵۰ مرکز تعطیل شدند و این تعطیلی براساس قانون و در نتیجه ارزیابی‌ها اتفاق افتاد. در شرایط فعلی فعالیت‌های حدود ۷۰ مرکز به دلیل اینکه شاخص‌های موجود و کیفیت لازم را نداشتند متوقف شد و امیدوار هستیم همه مراکز بتوانند با رساندن شاخص‌های خود به وضعیت استاندارد امکان فعالیت را داشته باشند.

غلامی اشاره کرد: همواره سیاست گذاری در دنیا بر مبنای علمی و محاسبات، پژوهش‌ها و ارزیابی‌های علمی بوده است. از این رو باید در ایران نیز سیاست گذاری ها با بهره بردن  از اندیشه نخبگان علمی باشد. ما انتظار داریم در برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها از محققان و گروه‌های علمی استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز