خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی:

مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورای شهر فرمانداری نیست

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۴۴

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد طی سال جاری و اختلافاتی که در این زمینه وجود دارد، گفت: مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورای شهر راهور و فرمانداری تهران نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در خصوص اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد در سال جاری گفت: ما چیزی به نام عوارض زوج و فرد نداریم. کسانی که در روز موافق پلاک خود وارد طرح زوج و فرد شوند، عوارضی پرداخت نمی کنند.

وی در خصوص سخنان معاون فرماندار تهران درباره اینکه پیشنهاد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد در سال جاری در ابتدای سال رد شده بود گفت: پیشنهادی که ما داده بودیم و از سوی فرمانداری تهران رد شد این بود که خودروها در روز موافق پلاک خود هم عوارض پرداخت کنند و در واقع طرح زوج و فرد حذف شود. در گذشته اینگونه بود که اگر کسی در روز مخالف پلاک خود وارد طرح زوج و فرد می شد باید طرح ترافیک خریداری می‌کرد. پیشنهاد اولیه در فرمانداری تهران رد شد.

پورسید آقایی ادامه داد: ما امسال هم همین کار را کردیم و از کسانی که بدون خرید طرح ترافیک در روز مخالف پلاک خود وارد طرح زوج و فرد می شوند عوارض دریافت کردیم. سال گذشته عوارضی ثبت نمی شد و افراد تنها جریمه می‌شدند، اما امسال رویه شورای شهر عوض شد و اگر کسی در محدوده زوج و فرد یا محدوده ترافیک مرکزی وارد شود و تخلف کند می بایست عوارض پرداخت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: حتی در فرمانداری تهران هم آن زمان این ایرادها مطرح شد و برخی می‌گفتند فقط پلیس جریمه بگیرد و عوارض از سوی شهرداری دریافت نشود اما در نهایت تایید کردند که شهرداری هم عوارض دریافت کند و کسانی که عوارض را پرداخت نکنند به شهرداری بدهکار شوند.

پورسیدآقایی ادامه داد: فرمانداری تهران یکی از اعضای هیئت تطبیق است و مخالفت معاون فرماندار معیار نهایی برای تصمیم گیری در خصوص اخذ عوارض در  محدوده زوج و فرد محسوب نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اگر هیات تطبیق به مغایرت اقدام شهرداری با مصوبه رای دهد، موضوع باید به هیات حل اختلاف وزارت کشور ارجاع شود. همان مراجع قانونی که اختیار تصویب دارند، حق تفسیر و نظر دادن هم دارند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد امسال اجرا می شده است، گفت: اگر این کار غیرقانونی بوده چرا اخیرا سروصدا کرد؟

ور درخصوص اظهارنظر کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر هم گفت: این کمیسیون حداقل هیچ پاسخ منفی به شهرداری نداده است.

پورسیدآقایی همچنین درخصوص نظراتی که از سوی راهور اظهار شده است، گفت: آیا واقعا مرجع تشخیص قانونی بودن مصوبات شورا پلیس راهور است؟ آیا معاون فرماندار مرجع تشخیص است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز