خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی:

هزینه طرح ترافیک صرف حمل و نقل عمومی و پاک می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۷۹۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در جلسه شورای مدیران این معاونت اعلام کرد طبق برنامه سوم توسعه که تصویب آن در شورای شهر تهران به پایان رسیده، بعد از این عوارض طرح ترافیک و موارد مشابه آن صرفا برای توسعه حمل و نقل عمومی و پاک یا برنامه‌های کاهش آلودگی هوا هزینه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، طبق اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بر اساس احکامی که با پیشنهاد این معاونت و تصویب شورای شهر در برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار گرفته است، عوارض مربوط به طرح ترافیک، آلودگی هوا و موارد مشابه آن پس از این صرفا باید به توسعه حمل و نقل همگانی و پاک اختصاص یابد.

گفتنی است تا سال ۱۳۹۶ نیمی از درآمدهای طرح ترافیک (پس از کسر سهم ۲۰ درصد حمل و نقل ریلی) به عنوان بودجه جاری در اختیار شهرداری قرار می‌گرفت و صرف پرداخت حقوق یا سایر هزینه‌های جاری می‌شد. اما از ابتدای سال ۹۷ و در طرح ترافیک جدید، تصویب شد که مازاد درآمد طرح نسبت به سال گذشته، منحصرا در حمل و نقل عمومی هزینه شود.

اکنون با مصوبات جدیدی که از شورای اسلامی شهر تهران اخذ شده، از سال ۹۸ نیمه‌ دیگر درآمدهای حاصل از طرح ترافیک نیز باید به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری در حوزه کاهش آلودگی هوا، نوسازی ناوگان حمل و نقل همگانی و توسعه حمل و نقل پاک هزینه شود.

محسن پورسیدآقایی در جمع مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری خبر داد که با تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل همگانی و محیط زیست در سال اول یا دوم اجرای برنامه سوم توسعه، این موضوع که عوارض دریافتی از شهروندان صرفا باید برای توسعه حمل و نقل عمومی و پاک هزینه شود، تثبیت خواهد شد.

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران، ایجاد زیرساخت‌های هوشمند برای اینکه هزینه خدمات مترو، اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و پارکینگ توسط یک کارت شهروندی انجام شود، از دیگر احکامی است که با پیشنهاد این معاونت در برنامه سوم توسعه شهرداری گنجانده شد.

بازنگری سالانه برنامه معاینه فنی، کنترل آلاینده‌های ناشی از وسایل نقلیه و تعریف شاخص‌های کنترلی جدید زیست‌محیطی در آزمون‌ها، بررسی وضع محدوده بدون آلاینده حمل و نقلی، کنترل آلایندگی خودروها در پایانه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌ها از دیگر الزامات برنامه سوم به نفع سیاست‌های کنترل آلودگی هوا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز