خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

تدابیر جدید دانشگاه تهران برای اسکان دانشجویان متاهل

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۷۲۷

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به ساخت خوابگاه جدید برای دانشجویان متاهل گفت: با کمک خیرین به زودی در زمینی که دانشگاه تهران در نظر دارد،خوابگاهی ویژه متاهلین ساخته خواهد شد.

حسین به نژاد (معاون دانشجویی دانشگاه تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات این دانشگاه برای خوابگاه‌های متاهلین گفت: دانشگاه تهران یکی از بزرگترین مجتمع‌های خوابگاهی متاهلین کشور را دارد و در مجموع حدود  ۵۰۰ واحد در خدمت آنها است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه تهران یک زمین جدید را جهت احداث خوابگاه دانشجویان متاهل در نظر گرفته است. تاکنون پیش نویس هایی در این زمینه تهیه شده و امیدوارم به زودی با کمک خیرینی که با آنها صحبت کرده‌ایم در صورت توافق، مقدمات ساخت یک خوابگاه جدید برای متاهلین صورت بگیرد.

 وی درباره شرایط فعلی خوابگاه جلال آل احمد که به گفته دانشجویان با مشکلات زیادی مواجه شده از جمله گذاشتن گیت برای عبور و مرور دانشجویان گفت: هیچ گیتی برای عبور و مرور دانشجویان نگذاشته‌ایم،‌ گرچه گیت چیزی خوبی است، ولی ما این کار را نکرده‌ایم. نکته مهم دیگر این است که ما به تازگی در خوابگاه متاهلین دوربین گذاشتیم و فضای سبز را گسترش داده‌ایم، همچنین تمام ساختمان‌هایی که احتیاج به نوسازی داشتند بازسازی شدند.

معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‎های ما رسیدگی به خوابگاه متاهلین است، گفت: تلاش کردیم با وجود تمام مشکلات، جیره غذایی متاهلین را آماده و سپس توزیع کنیم تا در اختیار آنها قرار داده شود، با توجه به وضعیت موجود ما تلاش کردیم شرایط حداقلی را برای دانشجویان فراهم کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از داشجویان از شرایط اینترنت در خوابگاه جلال گلایه‌های جدی داشتند، چرا شرایط اینترنت در این خوابگاه خوب نیست؟ گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۱ ساختمان خوابگاهی داریم و از سه سال پیش هم برنامه ریزی کردیم که همه این ساختمان‌ها را کامل بازسازی کنیم. در حال حاضر می‌توانم ادعا کنم که در عمده خوابگاه‌های ما وضعیت پهنای باند اینترنت و دسترسی به اینترنت به بهترین وجه نسبت به کل کشور است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در خصوص وضعیت مطلوب اینترنت در دانشگاه تهران به نسبت پردیس‌ها گفت: در خودِ دانشگاه تهران هم نسبت به پردیس‌ها و دانشکده‌ها ما وضعیت بهتری را داریم اما رد نمی‌کنم که وضعیت اینترنت در بعضی از ساختمان‌ها به دلیل بعد مسافت یا شرایط انتقال اینترنت دچار برخی مشکلات هستند. در مورد خوابگاه جلال آل احمد باید بگویم این خوابگاه نیز جزو خوابگاه‌هایی است که باید بازسازی شود اما قاعدتا نباید مشکل زیادی داشته باشند. به طور کل صحبت‌های شما باعث می‌شود که من پیگیری‌هایی را در خصوص شرایط اینترنت این خوابگاه داشته باشم.

به‌نژاد با بیان اینکه بر اساس آیین نامه‌ مصوب دانشگاه ما مشکلی از بابت اسکان دانشجویان نداریم، گفت: بر اساس آیین‌نامه قرار بوده که اسکان دانشجویان ورودی سال ۹۶ را تمام کنیم که این کار را هم انجام دادیم و حالا اسکان دانشجویان ورودی سال ۹۷ را شروع کرده‌ایم. لذا طبق آیین‌نامه هیچگونه تاخیری در اسکان دانشجویان نداریم اما تنها مساله‌ای که وجود دارد در مورد دانشجویانی است که بیش از حد مجاز در خوابگاه ساکن می‌شوند، اگر بتوانیم به موقع آنها را تخلیه کنیم برای حضور دانشجویان متاهل در دانشگاه مشکل خاصی نخواهیم داشت.

وی در خصوص مهلت قرار داد دانشجویان دانشگاه تهران در خوابگاه‌های متاهلی گفت: طبق آیین‌نامه، دانشجویا دکتری باید یک سال در نوبت واحد خوابگاهی منتظر بمانند و از آن طرف تقریبا ۶+۱ ترم، دانشجویان دکتری می‌توانند اسکان داشته باشند، که البته این یک ترم اضافه در اختیار معاون دانشجویی است. اگر دانشجویی به موقع به دانشگاه بیاید و به موقع فارغ التحصیل شود آن یک ترم اضافه را هم خواهد داشت. دانشجویان ارشد نیز می تواند طی  ۳+۱ ترم در خوابگاه بمانند، طبق شرایطی که آیین‌نامه برای خوابگاه‌ها در نظر گرفته شاهد شرایط مطلوبی هستیم.

به‌نژاد درباره واحدهای خالی خوابگاه‌ها و در عین حال انتظار یک ساله دانشجویان برای خوابگاه‌های متاهلی گفت: ما همیشه واحد خالی داریم، اما بعد از خالی شدن یک واحد خوابگاه و سپس انتخاب خوابگاه توسط یک دانشجوی دیگر یک پروسه طی خواهد شد. از طرفی ممکن است دانشجویان واحدها را نپسندند سپس دانشجویان دیگری می‌آیند تا واحد را انتخاب کنند، به هر حال این مراحل کمی زمان‌بر است. از طرفی ممکن است که واحد به نام دانشجو ثبت شده باشد، اما در عین حال خالی هم باشد تا مراحل انتقال دانشجو صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز