خبرگزاری کار ایران

حناچی:

آتش‌نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۶۰

شهردار تهران گفت: آتش نشانی قطعا جزو مشاغل سخت و زیان‌آور است اما مساله‌ای که مطرح می‌شود بحث میزان و مبنای محاسبه این سختی کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در حاشیه نمایشگاه طرح‌های برگزیده پلاسکوی نو و رونمایی از دستورعمل‌های جدید ضوابط ایمنی و آتش نشانی در ساختمان‌ها در جمع خبرنگاران درباره ضمانت اجرایی و عملیاتی شدن دستورالعمل ارتقای ایمنی در کلیه ساختمان‌ها گفت: حادثه پلاسکو در حقیقت نشان داد که ما در مقابل ساختمان‌هایی که قبل از ابلاغ آیین‌نامه مقررات ملی ساخته شده‌اند آسیب‌پذیر هستیم. دستورالعملی که امروز ارائه شده معطوف است به ساختمان‌های بلندی که قبل از اجرای آیین‌نامه مقررات ملی در کشور ساخته شده‌اند که در حدود 257 ساختمان بلند یعنی 12 طبقه به بالا هستند.

وی ادامه داد: ما این ساختمان‌ها را شناسایی و نقشه‌های معماری آنها را بازنگری کرده و آسیب‌شناسی لازم در خصوص این ساختمان‌ها را انجام دادیم و همچنین آموزش‌های لازم به افرادی که در این ساختمان‌ها زندگی یا فعالیت می‌کنند در این دستورالعمل آمده است و بر اساس مقررات اجرای این دستورالعمل بر عهده شهرداری است.

او با اشاره به نمایشگاه ساختمان پلاسکوی نو خاطرنشان کرد: از بنیاد مستضعفان تشکر می‌کنیم چرا علیرغم اینکه مشاوری برای ساخت ساختمان پلاسکو گرفته بودند اما دست نگه داشته و این مسابقات برگزار شد و ما توانستیم از مشارکت بیشتری در خصوص ساخت ساختمان پلاسکو بهره‌مند شویم و طرح‌های بیشتری برای ایجاد این ساختمان ارائه شده و مورد قضاوت قرار گرفته و انشاالله به سمت اجرا خواهیم رفت.

شهردار تهران با بیان اینکه مقدمات حقوقی ساختمان پلاسکو نیز برطرف شده است، خاطرنشان کرد: در این مسابقه به چند موضوع توجه شده است از جمله اینکه فضایی که در گذشته در پلاسکو داشتیم بتوانیم در ساختمان جدید پلاسکو نیز تامین کنیم و همچنین فضایی برای یاد و خاطر شهدای آتش نشان ایجاد کنیم و این جزئی از موضوعات مسابقه بود و در نهایت نیز از این طریق کمک کنیم به فضای معماری شهر و کیفیت معماری را در شهر بالا ببریم که خوشبختانه به نظر می‌آید تا حدود زیادی در این نمایشگاه توجه شده است.

حناچی ادامه داد: حادثه پلاسکو حادثه تلخی بود و می‌توانست تهدیدی برای شهر باشد و ما تلاش کردیم این تهدید را تبدیل به فرصتی برای شهر شود و تجهیزات آتش نشانی را ارتقا داده و امروز شاهد هستیم که تجهیزات آتش نشانی با آنچه قبل از حادثه پلاسکو در اختیار داشتیم برای ساختمان‌های بلند قابل قیاس نیست. ما 199 میلیارد خرید داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمام مالکان در ساخمان پلاسکو از حقوق‌شان برخوردار شده‌اند گفت: این بحث‌های حقوقی است که خیلی مستقیم به ما مربوط نمی‌شود وانشا الله سیاست‌گذاری‌های بنیاد مستضعفان به تمامی این خواسته‌ها پاسخ خواهد داد.

شهردار تهران همچنین در خصوص تامین لباس‌های حفاظت ایمنی آتش نشانان گفت: شورای شهر اعتباری را در این خصوص تصویب کرده است همانطور که می‌دانید لباس‌های حفاظت فردی آتش نشانان لباس‌های خاص است و چیزی نیست که در بازار داخل کشور قابل تولید باشد. این لباس‌ها برای حرارت‌های بسیار بالا طراحی شده‌اند و تولیدکنندگان این نوع لباس‌ها در دنیا محدود هستند. اعتبار لازم برای تهیه 2000 دست لباس تخصصی و تجهیزات فردی تامین شده است.

شهردار تهران درباره سختی کار آتش نشان‌ها تشریح کرد: آتش نشانی قطعا جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است اما مساله‌ای که مطرح می‌شود بحث میزان و مبنای محاسبه این سختی کار است آن بخشی که در دست ماست پیگیری می‌کنیم اما همه موضوع در این باره در اختیار ما نیست و سازمان‌هایی مانند سازمان تامین اجتماعی نیز در این بین دخیل هستند و آنها نیز باید این سختی کار را بپذیرند اما ما به آتش نشانان قول دادیم که قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره بازدید هفته گذشته‌اش از ساختمان پلاسکو و عدم حضورش در مراسم دیروز ساختمان پلاسکو گفت: عدم حضورم به دلیل تداخل برنامه‌ها بود و مجبور بودم یکی از برنامه‌ها را انتخاب کنم در خصوص بازدید هفته گذشته نیز از ساختمان پلاسکو باید بگویم که هفته گذشته وقتی بوی بد تهران منتشر شد یک حادثه در پلاسکو داشتیم و یکی از انبارهای چاه باز شده بود و گاز از آن آزاد شده بود و یکی از تئوری‌های منشا بوی نامطبوع شهر تهران همین ساختمان پلاسکو بود و ما به همین دلیل بازدیدی از پرژه پلاسکو که در حال حاضر در حال مهار خاک هستند داشتیم و این بازدید خیلی به بحث امروز ما ارتباط نداشت چون هنوز این مسابقه به مرحله نهایی نرسیده است و بعد از این مرحله که امروز برگزار اشده فاز یک و دو پروژه را تهیه خواهیم کرد.

وی در خصوص مقدمات حقوقی ساختمان پلاسکو نیز گفت:‌ مقدمات حقوقی بر اساس مصوبات کمیسیون ماده 5 برای این موضوع حل شده و در شورای عالی شهرسازی نیز به تصویب رسیده است یک مشکل پارکینگ در خصوص ساختمان پلاسکو وجود داشت که خوشبختانه با همکاری بنیاد امیدواریم در کمترین زمان برطرف شود.

او همچنین در خصوص ایرادات سازمان میراث فرهنگی به برخی از طرح‌ها در مرحله اول و دوم این مسابقه طراحی گفت: صورت مساله جدید از آنجا که مبتنی بر حقوق مالکانه مالک تنظیم شده است قاعدتا در این زمینه مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند و گویی پلاسکوی جدید در چارچوب پلاسکوی قدیم ایجاد می‌شود و میراث نیز عضو کمیسیون ماده 5 است و هم عضو شورای عالی شهرسازی است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص ترددش در روز هوای پاک با موتور برقی گفت:  روز هوای پاک الزاما تردد با دوچرخه نیست و می‌توانند تردد با وسایل حمل و نقل عمومی، مترو و حتی پیاده‌روی را نیز شامل شود.

به گزارش ایلنا پیروز حناچی در ادامه این برنامه از نمایشگاه هنر، صلح و توسعه پایدار که با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بانک شهر، سازمان ملل، سفارت هلند، موسسه فرهنگی اکو، موزه صلح تهران و ... برگزار شده دیدن کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز