خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده خبر داد:

الزام رعایت حقوق کارگران در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۵۱۰

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران از صدور بخشنامه نیروهای پیمانکاری حجمی خبر داد.

به گزارش ایلنا، افشین حبیب‌زاده با اعلام این خبر گفت: این بخشنامه که از سوی معاونت توسعه منابع انسانی به شهرداران مناطق ۲۲ گانه و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران ابلاغ شده است، حاصل تلاش حوزه معاونت منابع انسانی شهرداری تهران است که ان‌شاالله سبب جلوگیری از ضایع کردن حقوق کارگران پیمانکار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طبق این بخشنامه پیمانکاران مکلفند کلیه مزایای قانونی متعلقه به قراردادهای کار اعم از دستمزد روزانه و حق مسکن و... را مطابق قانون کار و تامین اجتماعی در قراردادهای کار منعقده با کارگران لحاظ کنند، اظهار داشت: طبق این بخشنامه پیمانکاران موظف به افتتاح حساب بانکی نزد بانک شهر جهت برداشت حقوق و دستمرد کارگران، ارایه فیش حقوقی در تاریخ معین و ارایه لیست پرداخت حقوق و دستمزد کارگران به کارفرما به صورت ماهیانه هستند. همچنین پیمانکاران  مکلف شده اند تا توانایی تامین حداقل دو ماه پرداخت حقوق و دستمزد کارگران تحت پوشش را داشته باشند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: براساس یکی از بندهای این بحشنامه پیمانکاران متعهد شده‌‌‌اند حق بیمه کارگران را مطابق با کارکرد آنها و برابر با لیست اسامی کارگران براساس قوانین و مقررات تامین اجتماعی کسر و با اضافه کردن ۲۳ درصد سهم کارفرما به شعب مربوطه واریز و یک لیست پرداختی را به نماینده شهرداری تحویل دهند.

حبیب‌زاده افزود: همچنین پیمانکاران متعهدند وفق مقررات از بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار اکیدا خودداری کنند و مسئولیت رعایت عدم مقررات بر عهده پیمانکار خواهد بود.

وی اضافه کرد: کلیه پرداخت‌های پیمانکاران به کارگران باید در قالب پرداخت حقوق، عیدی، پاداش، سنوات، وجه مرخصی و... از طریق حساب بانکی باشد و از پرداخت هرگونه وجه دستی به کارگران خودداری کنند.

حبیب‌زاده یادآور شد: در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است که شهرداری موظف است بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر مراجع قانونی از محل ضمانت و مطالبات پرداخت کنند.  

وی با بیان اینکه در بندی از این بخشنامه به موضوع ایمنی محیط کار اشاره شده و آمده است در وقوع حادثه ناشی از کار ضمن انجام اقدامات اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع فرد حادثه دیده نسبت به ثبت حادثه در دفتر ویژه حوادث کار و تکمیل فرم حادثه اقدام کرده و مراتب را ظرف سه روز اداری به صورت کتبی به اطلاع سازمان تامین اجتماعی و شعب مربوطه اعلام کنند، تصریح کرد: همچنین پیش‌‌‌بینی شده در صورت بروز حادثه پیمانکاران موظف شوند نسبت به اعزام فرد حادثه دیده به نزدیکترین محل مرکز خدمات درمانی اقدام و با نظارت شرکت شهر سالم، ارائه کامل خدمات درمانی را پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز