خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

صاحب ۱۳۵۰ واگن یک و دو طبقه هستیم/ کسری دو هزار واگن در مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۱۴۱

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون دارای ۱۳۵۰ واگن در مترو تهران هستیم، تاکید کرد: تعداد واگن‌ها باید حداقل به سه هزار عدد برسد بنابراین دو هزار واگن کسری داریم.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی عصر امروز در مراسم امضاء قرارداد خرید ۳۷۶ واگن مترو توسط شهرداری تهران از کنسرسیوم واگن پارس و یک شرکت چینی، با اشاره به سالگرد رحلت مرحوم آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: از آنجا که مترو ارتباط زیادی با ایشان دارد، خاطره‌‌‌ای از ایشان نقل می‌‌‌کنم. سال‌های دهه ۷۰ بود که بخشی از تونل‌‌‌های مترو ساخته شده بود و ابراهیمی، مدیرعامل مترو بود و مناقصه خرید تجهیزات را در دستور داشتیم. 

وی با بیان اینکه چهار شرکت اروپایی در مناقصه خرید تجهیزات مترو شرکت کرده بودند، اظهار داشت: این شرکت‌‌ها برای هر واگن مترو قیمت‌‌‌هایی بالا پیشنهاد داده بودند (برای هر واگن یک و نیم میلیون دلار) که مرحوم آیت ‌‌الله هاشمی دستور دادند کشورهایی دیگری هم در مناقصه دعوت شوند و به دنبال این امر، کره‌‌‌‌ای‌‌‌‌‌ها، چینی‌‌‌‌ها و... در مناقصه شرکت کردند.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: یک روز به کشور چین سفر کرده بودیم و برنامه بازدید مترو در برنامه‌‌هایی که برای ما گذاشته بودند، نبود. مرحوم آیت‌‌‌الله هاشمی خواستار بازدید از مترو شدند. در آن زمان پکن یک و نیم خط مترو داشت. وقتی مرحوم آیت‌‌الله به درخواست خود سوار مترو شدند، از مسئول چینی پرسیدند که قیمت واگن‌‌ها چقدر است و او پاسخ داد هر واگن ۲۰۰ هزار دلار است.

هاشمی ادامه داد: مرحوم آیت‌‌الله هاشمی با تعجب از اختلاف قیمت واگن‌‌های چینی با قیمت اروپایی‌‌‌ها به من دستور دادند تا سفیر آلمان را دعوت کنم و از او درخصوص قیمت‌‌‌های بالایی که ارائه داده‌‌‌اند، بپرسم. آنها پاسخ دادند این موضوع به ما ربطی ندارد و شرکت‌‌های بخش خصوصی هستند که این قیمت‌‌ها را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه مناقصه برگزار شد و چینی‌‌‌ها در آن برنده شدند، تصریح کرد: خوشبختانه اکنون صاحب ۱۳۵۰ واگن دو طبقه و یک طبقه هستیم و تعداد واگن‌‌‌‌ها با در نظرگیری لزوم در فاصله‌‌‌‌های دو دقیقه در مترو باید حداقل به سه هزار واگن برسد که بنابراین می‌‌‌توان گفت دو هزار واگن کسری داریم.

رئیس شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد: شرکت‌‌‌ها واگن‌‌‌ها هرچه سریع‌تر مسئله تامین مالی را پیش ببرد تا موضوع مترو به نتیجه برسد و مردم تهران شاهد افزایش سفرهای روزانه در مترو تا شش، هفت میلیون سفر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز