خبرگزاری کار ایران

توضیحات پلیس فتا درخصوص انتشار فیلم استعمال مواد مخدر توسط یک کودک

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۵۶۵

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری پدری که به قصد تفریح و سرگرمی فرزند ۳ ساله خود را مجاب به استعمال موادمخدر کرده و پس از تهیه فیلم اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ ‌علی‌کریمی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به انتشار کلیپی که در آن کودکی در حال استعمال مواد مخدر است، اظهار کرد: انتشار این کلیپ و گسترش سریع آن در شبکه‌های اجتماعی، جریحه‌دار شدن احساسات عمومی را در پی داشت به گونه‌ای که کاربران زیادی خواهان برخورد با این موضوع بودند.

وی با بیان اینکه در این رابطه پرونده‌ای در پلیس فتا استان تشکیل شد، افزود: در پی بررسی‌های فنی و تخصصی مشخص شد برای اولین بار این کلیپ در یکی از کانال‌های تلگرامی منتشر گردیده است که با توجه به این موضوع اقدامات لازم جهت شناسایی متهم و یا متهمان احتمالی پرونده آغاز شد.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم که پدر کودک خردسال بود مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه ادله جرم به جهت بررسی آزمایشگاه سایبری پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: با توجه به شواهد و مدارک موجود متهم ضمن اعتراف به جرم خود اذعان داشت که به قصد تفریح و سرگرمی فرزند ۳ ساله خود را مجاب به استعمال موادمخدر نموده و پس از تهیه فیلم اقدام به انتشار آن کرده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: متاسفانه شبکه‌های اجتماعی به محلی برای جذب دنبال کننده تبدیل شده است به طوری که برخی کاربران برای دیده شدن دست به هرکاری زننده‌ای می‌زنند، در حالیکه این دیده شدن نه تنها باعث شهرت و محبوبیت نشده، بلکه احساسات شهروندان را جریحه‌دار کرده و باعث انزجار از آنها می‌شود.

وی یادآور شد: انتشار هر گونه محتوای مجرمانه در هر قالبی جرم بوده و پلیس فتا مقتدرانه در برابر مجرمین ایستاده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد تا شاهد یک فضای پاک و سالم برای فعالیت کاربران باشیم.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه نشر محتوای سخیف و برهم زننده آرامش روانی جامعه در فضای سایبر ممنوع است، تاکید کرد: پالایش فضای مجازی از محتوای غیربهداشتی وظیفه همه کاربران است و همه باید برای داشتن فضای سایبری پاک تلاش کنیم .

سرهنگ کریمی یادآور شد: بهداشت سایبری ناظر بر شکل‌گیری یک فضای مجازی عاری از ادبیات سخیف و توهین‌آمیز، متن‌های غیراخلاقی اعم از خشونت‌بار یا مستهجن، تصاویر و ویدیو‌هایی با این مضامین، به سخره گرفتن‌های بی‌حد و مرز و توهین به شخصیت‌هایی حقیقی‌و حقوقی یا قومیت‌ها و ملیت‌ها، تجاوز به حریم خصوصی افراد نظیر انتشار ویدئوهایی که برخی را در ادامه زندگی اجتماعی دچار مشکل می‌سازد، توهین و تمسخر اعتقادات ادیان و مانند آن است.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان یاد آورد شد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی  با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز