خبرگزاری کار ایران

تعرفه اماکن ورزشی شهرداری تا پایان سال افزایش نمی‌یابد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۳۹

اعضای شورای شهر تهران توافق کردند که تعرفه‌های اماکن ورزشی شهرداری تهران تا پایان سال 97 افزایش نیابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در صد و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (16 دی ماه) برگزار شد درباره افزایش تعرفه اماکن ورزشی شهرداری گفت: شهرداری تهران امسال پیشنهادی مبنی بر افزایش تعرفه اماکن ورزشی داد که توسط شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. لایحه شهرداری ابتدا در دوره ریاست آقای رضایی در سازمان ورزش به شورا ارائه و قرار شد که در این رابطه جلساتی داشته باشیم که این امر محقق نشد. بنابراین پس از اینکه مدیرعامل این سازمان تغییر یافت جلساتی را با سرپرست وقت برگزار کردیم.

رئیس کمیته ورزش شورای شهر تهران ادامه داد: در این جلسات هم کمیته ورزش و هم سازمان ورزش توافق داشتند که با توجه به عبور از نیمه سال فعلا افزایش تعرفه نداشته باشیم.

نظری افزود: اکنون نیز با توجه به اینکه وارد فصل چهارم سال شده‌ایم پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران این است که افزایش تعرفه اماکن ورزشی شهرداری را همزمان با بررسی لایحه بودجه 98 و برای سال آینده بررسی کنیم و فعلاً برای امسال افزایش تعرفه نداشته باشیم.

در ادامه، حسن رسولی اظهار کرد: اولین سازمان شهرداری که اصلاح اساسنامه آن مورد بررسی قرار گرفت، سازمان ورزش بود. ما با شهرداری متفقاً به این نتیجه رسیدیم که رسیدن به یک اساسنامه تیپ مقدم بر افزایش تعرفه است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران اضافه کرد: اگر اصلاح ساختار در سازمان ورزش صورت بگیرد، اصلاً نیازی به افزایش تعرفه نیست. بنابراین فعلاً بهتر است نسبت به افزایش تعرفه اقدامی انجام ندهیم.

محمود میرلوحی، عضو دیگر شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد کمیسیون مبنی بر عدم افزایش تعرفه اماکن ورزشی تا پایان سال گفت: در تهران 400 مرکز ورزشی داریم که 70 درصد از ظرفیت آنها خالی است و تنها از 30 درصد ظرفیت‌شان استفاده می‌شود. تعرفه‌های سازمان ورزش به خاطر غفلتی که ما در جهت بحث اصلاح ساختار داشتیم، افزایش نیافته است و اکنون ما این اماکن را با 30-40 درصد زیر تعرفه‌های دولتی اداره می‌کنیم. در مورد تعرفه‌های سازمان ورزش در واقع سر ما کلاه رفته است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: ما باید تعرفه‌ها را حداقل به تعرفه‌های دولتی برسانیم و همین ما را یک قدم به جلو می‌برد، چرا ما باید اماکن ورزشی را به صورت امانی اداره کنیم و قیمت‌مان پایین‌تر تعرفه‌های دولتی باشد؟

در ادامه این جلسه محمدجواد حق‌شناس اظهار داشت: ما راجع به سلامت مردم بحث می‌کنیم. مردم در تهران میلیون‌ها ساعت در ترافیک می‌مانند و شهر بالغ بر 25-30 روز در سال در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما برای دو ماه باقی مانده از سال نباید در پی افزایش تعرفه باشیم و این را باید به سال آینده محول کنیم.

وی یادآور شد: ظرفیت خالی ما در اماکن ورزشی شهرداری تهران 70 درصد نیست و کمتر از آن است.

در بخش بعدی جلسه، ولی‌الله شجاع‌پوریان اظهار کرد: اگر ما بخواهیم افزایش تعرفه‌ها را تصویب کنیم تا نهایی شدن مصوبه به پایان دی ماه می‌رسیم و به خاطر دو ماه باقی مانده از سال هزینه سنگینی در افکار عمومی پرداخت می‌کنیم. ضمن اینکه با توجه به اینکه پایه قیمت‌های ما پایین است و از 5-10 هزار تومان است شاید بیش از 3-4هزار تومان نتوانیم قیمت‌ها را افزایش دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه گفت: با توجه به افزایش هزینه مجموعه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی، افزایش هزینه‌های نگهداشت اماکن، حق‌الزحمه پرسنل و فرسودگی مراکز که بیشتر آنها بالای 20 سال سن دارند پیشنهاد ما این است که برای سال‌آینده یک افزایش مناسب در تعرفه‌ها داشته باشیم.

در ادامه، پیشنهاد کمیسیون مبنی بر عدم افزایش تعرفه‌های اماکن ورزشی شهرداری تا پایان سال به رای گذاشته شد که با 15 موافق و 2 مخالف به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز