خبرگزاری کار ایران

موفقیت ۹۸ درصدی پلیس فتا کیش در کشف جرائم فضای سایبری

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۰۶۸

رئیس پلیس فتا کیش گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی و نشر اکاذیب از بیشترین جرائمی است که در فضای اینترنتی صورت می‌گیرد که با همت کارکنان پلیس فتا کیش توانستیم ۹۸ درصد جرائم اینترنتی را کشف کنیم.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "محمدرضا رضایی" در ارائه گزارشی از عملکرد پلیس فتا کیش با بیان کشف ۹۸ درصد جرائم اینترنتی در کیش گفت: برداشت اینترنتی غیرمجاز، کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت های اینترنتی و نشر اکاذیب از بیشترین جرائمی است که در فضای اینترنتی صورت می گیرد.

وی با بررسی روند افزایش جرم برداشت های غیرمجاز از سال ۹۲ تا ۹۷ به افزایش این جرائم از ۲۰ به ۵۸ درصد در جزیره کیش خبرداد و افزود: میزان نفوذ استفاده از اینترنت در جهان ۵۱ درصد در خاورمیانه ۵۶ درصد و در ایران ۷۰ درصد است.

سرهنگ رضایی در تشریح روش های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی گفت: فیشینگ، کی لاگرها و اسکیمر مهمترین روش های برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی است و بیشترین نحوه ارتکاب جرم در این حوزه با ۶۰ درصد ضریب نفوذ به روش فیشینگ یا همان ایجاد درگاه های جعلی و خرید و فروش یا پرداخت های اینترنتی صورت می گیرد.

وی افزود: استفاده از رمزهای یکبار مصرف را راهکار مناسبی در حوزه کاهش جرایم اینترنتی است و از اول آذر مشتریان بانک ها از طریق بانک های عامل خود می توانند رمزهای یکبار مصرف را درخواست کنند.

وی با اشاره به اینکه رمزهای اینترنتی یکبار مصرف در هر خرید اینترنتی تغییر می کنند و رمز دوم به تلفن همراه صاحب حساب پیامک می شود، افزود: از تاریخ اول خرداد سال نودو هشت رمزهای قبلی کاربران منقضی شده و قابل استفاده نیست.

رئیس پلیس فتا در خاتمه با بیان اینکه برداشت های غیرمجاز ۵۸ درصد از پرونده های جزیره کیش را تشکیل می دهد بر لزوم تعامل هر چه بیشتر بخش خصوصی به ویژه بانک ها با پلیس فتا تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز