خبرگزاری کار ایران

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد:

صدور 100 هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۹۲۲

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تشریح کارکردهای سامانه " سرباز ماهر " از صدور 100 هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "سید مهدی فرحی" به اجرای برنامه مهارت آموزی سربازان از سال گذشته اشاره و اظهار کرد: با افتتاح سامانه "سرباز ماهر" امکان اجرای این طرح در دوران قبل از خدمت سربازی فراهم شده به گونه ای که فرصت مهارت افزایی از 21 ماه خدمت سربازی  به قبل و بعد از این دوران گسترش یافته است.

وی از صدور 100 هزار گواهینامه مهارتی برای سربازان خبرداد و گفت: هدف اصلی سامانه "سرباز ماهر"، مکانیزه کردن طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه در دوران قبل، حین و پس از خدمت است.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: درصدد هستیم از طریق سامانه "سرباز ماهر" برای 15 میلیون نفر از جوانان در دوران قبل از خدمت سربازی، مهارت آموزی انجام شود لذا جوانان بالای 15 سال در صورت تمایل می توانند با مراجعه به این سامانه سوابق تخصصی و مهارتی خود را ثبت کنند.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه این طرح با همکاری تمامی سازمان های مرتبط به اجرا در آمده است، افزود: در حال حاضر با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، 166 نهاد و سازمان مانند جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی کاربردی و..... برای ارائه مهارت های آموزشی تعیین شده اند که متقاضیان می توانند از طریق این مراکز ، مهارت های مورد نظر را کسب کنند.

سردار فرحی مطرح کرد: متقاضیانی که اطلاعات و مهارت های خود را در این سامانه ثبت کنند، می توانند از تسهیلاتی که در منوی مشوق های این سامانه درج شده، بهره مند شوند، به عنوان مثال متقاضیانی که قبل از انجام خدمت سربازی از طریق این سامانه موفق به کسب مهارت شده اند از تسهیلاتی مانند امکان تعجیل یا تعویق تاریخ اعزام به خدمت، اولویت دریافت امریه دستگاه های نظامی و....بهره مند می شوند.

این مقام ارشد نظامی درباره اجرای طرح مهارت آموزی در دوران آموزش رزم مقدماتی، گفت: این طرح در 51 پادگان آموزش رزم مقدماتی در سراسر کشور اجرایی شده است؛ با تلاش های صورت گرفته، در این دوران مدتی از زمان آموزش به قرارگاه مهارت آموزی اختصاص داده شده که کارکنان وظیفه می توانند در زمینه  مهارت های عمومی اطلاعاتی را کسب کنند.

وی افزود: فرصتی فراهم شده تا سربازان بتوانند در دوران آموزش رزم مقدماتی، سوابق و مهارت های خود را در برگ خود اظهاری ثبت کنند که در صورت امکان در یگان خدمتی  متناسب با تخصص خود به کارگیری شوند، همچنین در صورت قبولی در آزمون سازمان فنی و حرفه ای، مدرک معتبر برای آنان صادر می شود.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، از اجرای این طرح درطول مدت خدمت سربازی، خبرداد و مطرح کرد : سربازان حین خدمت در صورتی که  حداقل به مدت 6 ماه در حرفه ای به کارگیری شوند و مهارتی را کسب کنند، در صورت قبولی در آزمون سازمان فنی و حرفه ای،گواهینامه برای آنان صادر می شود.

این مقام ارشد نظامی خاطر نشان کرد: افرادی که حداقل 6  ماه مهارتی را کسب کرده اند ولی در فاصله زمانی امتحان نظری و عملی سازمان فنی و حرفه ای ، از خدمت ترخیص شده و یا مابقی خدمت خود را در یکی از مرزهای کشور سپری می کنند، گواهینامه موقت با مهر سازمان فنی و حرفه ای و نیروهای مسلح برای آنان صادر می شود بنابراین فرد از تاریخ ترخیص از خدمت به مدت 6 ماه مهلت دارد در هر جای کشور به صورت رایگان، سایر مراحل اخذ گواهینامه اصلی را سپری کند.

سردار فرحی با بیان اینکه هدف نهایی طرح مهارت آموزی، اشتغال به کار سربازان بعد از ترخیص از خدمت می باشد، افزود: با همکاری وزارت کار، این امکان فراهم شده که سربازان دارای گواهی مهارت آموزی، بتوانند در صورت اشتغال به کار، تا دوسال از بیمه وزارت کار برخوردار شوند یعنی اگر کارفرمایی، فرد دارای کارت پایان خدمت وگواهینامه مهارتی را به کارگیری کند، تا دوسال بیمه کارگر توسط وزارت کار پرداخت می شود.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، وی اضافه کرد: با تعامل صورت گرفته با اتاق اصناف، ساز وکاری فراهم شده که این دسته از افراد بتوانند در کوتاه ترین زمان مجوز کسب دریافت کنند، همچنین هماهنگی های لازم برای دریافت تسهیلات بانکی نیز فراهم شده است.

رئیس قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ارتقاء سطح مهارتی جوانان منافعی برای جامعه، فرد و نیروهای مسلح دارد،گفت: به کارگیری مهارت سربازان در طول خدمت سربازی، افرادی توانا و کارا  برای جامعه تربیت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز