خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

نظام بودجه‌ای کشور با بهره‌گیری از نظرات نخبگان بازنگری شود/حمایت وزارت علوم از طرح‌های پیشنهادی دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۷۴

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور کاری زمانبر است و باید از جمع نخبگان در این زمینه استفاده شود.

مسعود برومند (معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) در خصوص اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری درباره وضعیت بودجه‌ای کشور به خبرنگار ایلنا گفت: به هر حال بعد از گذر از هر چند سال شاید سیستم‌ بودجه ریزی کشور نیاز به بازنگری داشته باشد.

وی اضافه کرد: صحبت‌های معاون اول رییس جمهور هم  به این منوال است که مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها براساس طرح‌هایی که انجام می‌دهند، کمک کنند و اگر پیشنهادی دارند که در تغییر یا بهبود نظام بودجه و ارتقاء آن تاثیرگذار است، ارائه دهند.

برومند ادامه داد: روز گذشته هم در سمینار علوم انسانی وقتی بحث به موضوع برنامه ریزی و بودجه ریزی در کشور رسید، در آنجا هم اعلام کردند که دانشگاه‌های خوب ما که دارای دانشکده‌های اقتصاد و گروه‌های پژوهشی در حوزه اقتصاد و اجتماعی هستند، اگر بتوانند تیمی را تشکیل دهند و روی این موضوع کار کنند، بسیار خوب است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: این موضوع مساله‌ای نیست که امروز تصمیم بگیریم و سال آینده اقدام کنیم، بلکه باید کار پژوهشی دقیقی روی آن انجام شود و در تدوین و طراحی یک سیستم نوین اقدامات جدی صورت بگیرد. این کار زمانبر است و باید از جمع نخبگان استفاده شود.

 وی ادامه داد: همچینن پس از آن باید مدل سازی صورت بگیرد و بررسی شود که آیا از نظر اجرایی این مدل سازی‌ها امکان پذیر هستند یا نه؟ سپس در صورت امکان پذیر بودن آن را به دولت ارایه دهند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در پایان تاکید کرد: من به عنوان معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری اعلام آمادگی می کنم که اگر تیمی در دانشگاه‌های خوب ما در حوزه های اقتصادی، جمعی را تشکیل دادند و روی این موضوع کار کردند از آنها پشتیانی لازم را به عمل بیاوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز