خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت و درمان سپاه:

سلامت روح مهمترین موضوع در طب نظامی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۹۱

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: سه محور خانواده، سازمان و محیط عوامل تاثیرگذار بر سلامت رزمنده و سرباز است که دانشگاه نظامی به آن می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عبداللهی در هشتمین جشنواره باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله گفت: متوسط رشد تولید علم در ۶ سال گذشته به این صورت بوده که ما سومین کشور در این مسیر هستیم و اولین کشور روسیه است.

او افزود: برای یک رزمنده و سرباز علاوه بر فیزک بدن باید به جسم و فکر آن نیز بپردازیم‌، پس روح و روان، محیط، اطراف، خانواده و تغذیه او نیز باید مورد تحقیق قرار بگیرد. بنابراین سه محور خانواده، سازمان و محیط عوامل تاثیرگذار بر سلامت رزمنده و سرباز است که دانشگاه نظامی به آن می‌پردازد.

وی ادامه داد: در کشورمان ۴ مجله طب نظامی داریم. همچنین مهم ترین موضوعات مطرح در طب نظامی ابتدا سلامت روح است و سلامت جسم اولویت ششم را دارد.

عبداللهی اشاره کرد: دانشگاه بقیه الله در حوزه تحقیقات دقیقا طبق الگوی دنیا پیش رفته است‌.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر علم و دانش گفت: انجام ماموریت خطیر سلامت و پاسخگویی به ذینفعان سلامت را این دانشگاه به عهده دارد و جزو اصلی نظام سلامت سپاه محسوب می شود.

وی گفت: بهداشت، درمان، امداد و عملیات، درمان و تجهیزات پزشکی، بهداشت و رزم و آموزش و پژوهش از محورهای ماموریت نظام سلامت سپاه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز