خبرگزاری کار ایران

حسینی میلانی پیشنهاد داد:

ضرورت بازنگری در رویکرد حفاطت از حریم و احداث کمربند سبز/ به‌جای جنگلکاری به سمت بوته‌کاری و ایجاد پارک‌های مرتعی برویم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۵۱

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران پیشنهاد داد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی لازم است در رویکرد حفاطت از حریم و احداث کمربند سبز بازنگری صورت گیرد. ممکن است دیگر ما به سمت جنگلکاری و ایجاد پارک‌های جنگلی نرویم بلکه به سمت بوته‌کاری، ساماندهی مراتع و ایجاد پارک‌های مرتعی برویم.

به گزارش ایلنا، سید آرش حسینی میلانی در یکصد و چهاردهمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در بررسی «طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران» گفت: تدقیق زمان‌بندی طراحی سامانه براساس مقدورات موجود و انتظارات شورا ضروری است. سطح دقت مورد نیاز جهت نظارت شورا و اطلاع‌رسانی عمومی به شهروندان و تامین نیازهای اجرایی سازمان بوستان‌ها باید تفکیک و شفاف شود.

وی همچنین درخصوص «ارایه گزارش جنگلکاری اراضی شمال شهر تهران» نیز اظهار داشت: نقدی که به گزارش ارائه شده به شورا وجود دارد، این است که آن گزارش، یک گزارش امکان‌یابی و مکان‌یابی نیست و لازم است در گزارش‌های بعدی الزامات، محدودیت‌ها و تعارض‌ها کاملا مشخص شود.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه برای جنگلکاری و حفاظت از محیط زیست با محدودیت آب روبرو هستیم، تصریح کرد: باید برای آبیاری جنگل‌ها، فضاهای سبز از روش‌‌های جدیدی استفاده کنیم. دیگر با پمپاژ آب به ارتفاعات، آبیاری جنگل‌ها دارای توجیه نیست. آیا جایگزین پایدار و کم‌هزینه‌ برای تامین آب کمربند سبز وجود ندارد؟

حسینی میلانی پیشنهاد داد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی لازم است در رویکرد حفاطت از حریم و احداث کمربند سبز بازنگری صورت گیرد. ممکن است دیگر ما به سمت جنگلکاری و ایجاد پارک‌های جنگلی نرویم بلکه به سمت بوته‌کاری، ساماندهی مراتع و ایجاد پارک‌های مرتعی برویم زیرا این کار، نیازمند مصرف آب و صرف هزینه‌های کمتری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، جنگلکاری در ارتفاعات با نقدهای فراوانی از سوی استادان و فعالان محیط زیستی روبه‌رو است زیرا به نوعی این کار مداخله منفی در طبیعت است و در مقابل ساماندهی مراتع و ایجاد پارک‌های حفاظت شده با اکوسیستم کوهستانی نیز سازگارتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز