خبرگزاری کار ایران

سالاری با اشاره به تخلفات گسترده ارتش در حوزه ساخت و ساز:

انجام تخلفات گسترده ساختمانی توسط شرکت‌‌‌های تعاونی زیرمجموعه ارتش/ نهادهای نظامی باید پیشگام رعایت قوانین و مقررات باشند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۴۰

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تاکید کرد: شاهد انجام تخلفات بسیار گسترده ساختمانی توسط مجموعه‌‌‌ای از شرکت‌‌‌های تعاونی مسکن زیرمجموعه ارتش و بنیاد تعاون ارتش هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری درخصوص بازدید امروز خود از پروژه‌‌‌‌های سطح منطقه ۴ گفت: امروز به همراه عبدالرضا گلپایگانی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری، مدیرکل حریم و شهردار و معاونان منطقه ۴ بازدیدی از مجموعه پروژه‌‌‌های منطقه ۴ شهر تهران داشتیم، این بازدید در محورهای مختلفی انجام شد که یکی از این محورها مربوط به تخلفات ساخت و ساز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی به تخلفات گسترده ارتش در حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم اینکه نهادهای نظامی، حاکمیتی و دولتی باید در رعایت قوانین و مقررات، به‌خصوص مقررات شهرسازی و معماری و طرح تفصیلی پیشگام باشند و مقام معظم رهبری نیز همواره به این موضوع تاکید داشته‌‌‌اند اما متاسفانه ما شاهد انجام تخلفات بسیار گسترده ساختمانی توسط مجموعه‌‌‌ای از شرکت‌‌‌های تعاونی مسکن زیرمجموعه ارتش و بنیاد تعاون ارتش هستیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به پروژه‌‌‌های غیرقانونی ساخته شده در حاشیه اتوبان بابایی تصریح کرد: از جمله این تخلفات می‌‌‌توان به مجموعه‌‌‌ای با بارگذاری قابل توجه اشاره کرد که قبل از اینکه دیوار محدوده نظامی را تخریب کنند اقدام به انجام تخلف کرده و سپس دیوار را برداشته‌‌‌اند و حتی امروز از ورود مسئولان مدیریت شهری به آن مجموعه نیز جلوگیری شد اما من به سختی توانستم وارد مجموعه شوم و بازدیدی از این مجموعه داشته باشم.

سالاری ادامه داد: یکی دیگر از تخلفات عمده آنان در مجموعه شهرک شهید بهشتی است که مجموعه ساخت و سازهای انجام شده در آنجا در دوره مدیریت شهری گذشته بدون پروانه ساختمانی و براساس یک توافق کتبی که در فرایند صدور پروانه و در اجرای مقررات شهرسازی و معماری جایی ندارد،‌ انجام شده است. در این مجموعه برای احداث چندین برج ۱۶ طبقه موافقت گرفته شده اما بعد از آن مجددا به دو برج و هر کدام چهار طبقه اضافه کرده‌‌اند.

وی افزود: اخیرا نیز در مجموعه فضاهای باز که در آن محدوده وجود دارد و باید برای سرانه‌‌‌های خدماتی مورد استفاده قرار می‌‌‌‌‌گرفت، اقدام به گودبرداری وقتی اجرای بخشی از فونداسیون کرده‌‌‌اند و قصد احداث برج دیگری را دارند که با تلاش شهرداری منطقه فعلا متوقف شده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به مجموعه رستوران‌‌‌‌‌های باغ بهشت در مجاورت پارک شیان و لویزان در پهنه فضای سبز (G) خاطرنشان کرد: این مجموعه یکی دیگر از تخلفات این نهاد نظامی است که با نصب تابلوهای بزرگ مقیاس در معابر و بزرگراه‌‌‌ها اقدام به تبلیغات برای آن کرده‌‌اند و اکنون برای مراسم‌‌‌های مختلف استفاده می‌‌‌شود و در هیچ کدام از این پروژه‌‌‌‌ها حق و حقوق شهرداری تهران برای اجرای ماموریت‌‌‌های مدیریت شهری پرداخت نشده است.

سالاری اضافه کرد: همچنین در مجموعه موسوم به  ۵/۱۷ هکتاری پادگان کوهک واقع در خیابان نیروی دریایی،‌ علیرغم اینکه ۵/۷ هکتار از این مجموعه باید صرفا جهت ایجاد فضای سبز مورد استفاده قرار می‌‌‌گرفت، یک عرصه سبز و باز را به صورت کامل به غرفه‌‌های متعدد سنگ فروشی و سنگ‌بری تبدیل کرده‌‌اند که وضعیت نابهنجاری را در این منطقه سکونتگاهی ایجاد کرده است و برای این تخلفات تاکنون هیچگونه عوارضی هم به شهرداری پرداخت نشده است.

وی یادآور شد: پیگیری خواهم کرد تا در آینده نزدیک بتوانیم جلساتی را در این خصوص با ارتش داشته باشیم تا وضعیت این مجموعه تخلفات را مشخص کنیم. قطعا ما به عنوان کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در راستای ایفای نقش نظارتی خود که یکی از آنها اجرای طرح تفصیلی و صیانت از مقررات شهرسازی و معماری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی است این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و گزارش آن را به مردم و شهروندان ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز