خبرگزاری کار ایران

سالاری:

مدیران شهرسازی در سال‌های گذشته به جای صیانت از قوانین، عامل دور زدن قانون برای درآمدزایی شدند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۵۹

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تاکید کرد: در ۱۰ سال گذشته درآمد شهرداری تهران از اجرای مصوبه برج‌باغ‌ها برابر با یک درصد از درآمد شهرداری از حوزه شهرسازی و معماری بود.

به گزارش ایلنا، محمد سالاری با بیان اینکه با اجرای مصوبه برج باغ‌‌‌ها تعداد زیادی از باغات تهران را از دست داده‌‌‌‌ایم و در مقابل درآمد چندانی کسب نکردیم، گفت: در سال‌‌‌‌های گذشته معاونت شهرسازی به منبع درآمد شهرداری تبدیل شده بود، به طوری که امتیازدهی به مدیران شهرسازی نواحی و مناطق بر اساس میزان درآمدزایی بود و این یعنی عدول هر چه بیشتر از قوانین.

وی ادامه داد: واقعیت این است که مدیران شهرسازی به جای صیانت از قوانین و طرح‌‌‌‌های شهری، خود به عاملی برای دور زدن قانون برای درآمدزایی تبدیل شدند.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در همان دوره شهردار منطقه نیز برای انتخاب مدیران شهرسازی منطقه و ناحیه با معاون مالی خود مشورت می‌‌‌کرد تا فردی که بیشتر از بقیه می‌‌‌‌تواند درآمدزایی کند، انتخاب کنند.  

سالاری اضافه کرد: آمارها نشان می‌‌‌دهد در حال حاضر برای هر پرونده شهرسازی که در مناطق تشکیل می‌‌شود، ۱.۲ پرونده برای بررسی تخلفات به کمیسیون ماده ١٠٠ ارجاع می‌‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم شهرداری به حوزه درآمدهای پایدار برمی‌‌گردد، اظهار داشت: در دهه ۶۰ زمانی که تصمیم بر آن شد تا کلانشهرها خودکفا شوند، قرار شد تا همزمان لایحه درآمدهای پایدار تصویب شود که این امر هنوز به نتیجه نرسیده است.  

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر یادآور شد: این تعلل موجب شد تا در کلانشهری مانند تهران مسئولان راحت‌‌‌ترین راه یعنی درآمدزایی از راه ساخت و ساز را انتخاب کنند و در عمل مابقی قسمت‌ها تعطیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز