خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری 30 میلیارد تومانی از 150 نفر در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۹۹

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از دستگیری 2 تن که با پیش فروش واحدهای مسکونی 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جهانگیر تقی‌پور درباره جزییات این خبر گفت: سیزدهم آبان ماه سال جاری پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه فروش مال غیر به ارزش 30 میلیارد تومان به دادخواهی 150 نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد.

وی، با اشاره به اینکه متهمان این پرونده که در حقیقت اعضاء یک خانواده (پدر و دو پسر) هستند، گفت: این خانواده با پیش فروش واحدهای مسکونی به چند نفر اقدام به کلاهبرداری 30 میلیارد تومانی کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: تعدادی از شاکیان این پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم اظهار داشتند که متهمان این پرونده از سال 91 در زمینه ساخت و ساز مسکن در شهر تهران و مهر شهر کرج فعالیت دارند و در مراحل مختلف ساخت پروژه ، اقدام به پیش فروش واحدهای مسکونی کرده اند.

سرهنگ تقی پور با بیان اینکه متهمان با تنظیم مبایعه نامه پیش فروش واحد های مسکونی، اقدام به دریافت مبالغ مختلفی از مال باختگان کرده اند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته را 30 میلیارد تومان برآورد کرده اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: بعد از مدتی که خریداران برای پیگیری مراحل ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به محل و متهمان مراجعه می کنند، متوجه می شوند که کلاهبرداران یک واحد را به 2 یا چند نفر فروخته و از هر کدام از افراد مبالغی را دریافت کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان به محض اینکه متوجه می شوند خریداران از موضوع مطلع شده اند از محل متواری می شوند، افزود: تحقیقات پلیسی ادامه و در نهایت ماموران موفق شدند 2 تن از کلاهبرداران را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ تقی پور با اشاره به اینکه اغلب خریداران این پرونده بازنشسته های یک ارگان دولتی هستند، اعلام داشت: متهمان این پرونده 154 واحد مسکونی نیمه ساز را در متراژهای مختلف به 200 نفر فروخته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری متهم سوم نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز