خبرگزاری کار ایران

موج جدید فراخوان برنامه‌های میان رشته‌ای در دانشکده علوم و فناوری

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۵۸۹

رییس دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس از اعلام قریب الوقوع موج جدید فراخوان برنامه‌های میان رشته‌ای خبر داد و از دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای به عنوان دنبال کننده اصلی اهداف راهبردی دانشگاه در حوزه تعاملات میان رشته ای نام برد و گفت: تمام ارتباطات بین رشته‌ای در دانشگاه تربیت مدرس از طریق دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای و در قالب برنامه‌ها و گروه‌های آموزشی- پژوهشی جدید ایجاد و پیگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، سامان حسینخانی، رییس دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس در خصوص تغییر نام دانشکده گفت: شورای راهبردی رشته‌های بین رشته‌ای دانشگاه طی دو سال گذشته و با توجه به تغییر مأموریت و تغییر نام دانشکده از دانشکده فناوری‌های نوین به دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای، شکل گیری و همچنین پیگیری برنامه‌های راهبردی آموزشی-پژوهشی پیشرو در دانشگاه را به دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای محول کرد.

وی اضافه کرد: پس از این تغییر مأموریت، شورای راهبردی دانشکده به ریاست رییس دانشگاه و با حضور ۵ نفر از صاحبنظران حوزه‌های مختلف تشکیل شد و این شورا رصد برنامه های بین رشته‌ای در دانشگاه را بر عهده گرفت و در این راستا برخی گروه‌های آموزشی در حوزه‌هایی که ماهیت بین رشته‌ای دارند تشکیل شد.

 حسینخانی در اشاره به گروه های ایجاد شده و وظایف آن ها گفت: تا به حال دو برنامه بین رشته‌ای شامل انرژی‌های تجدید پذیر و سنسور و بیوسنسور مصوب شدند و احکام مدیران و اعضای هیأت علمی این دو گروه آموزشی- پژوهشی صادر گردید. بدون شک توان و ظرفیت دانشگاه و اساتید بیش از این نفرات است و ما از تمامی علاقمندان و متخصصان برای همکاری دعوت می کنیم اما این گروه‌ها و اعضای آن در واقع نقش ستاد را ایفا می‌کنند و وظیفه اصلی آنها هماهنگی کلیدی برنامه‌های دانشگاه در یک حوزه خاص است.

وی خاطر نشان کرد: هدف نهایی ما این است که بخش قابل توجهی از اعضای هیأت علمی دانشگاه، عضو هیأت علمی وابسته دانشکده علوم و فناورهای بین رشته ای هم باشند و تمامی ارتباطات بین رشته‌ای در قالب این برنامه و گروه‌های دانشکده علوم و فناورهای بین رشته ای انجام شود.

رییس دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: در گروه‌های آموزشی- پژوهشی دانشکده، عضو هیأت علمی ثابت نداریم و در حال حاضر در دو گروه فعال دانشکده، اعضای هیأت علمی دانشکده های مختلف حضور دارند و دانشجویان نیز دانشجوی مستقیم این دانشکده نیستند؛ بدین صورت که دانشجویان در یک دانشکده مادر مشغول تحصیل هستند و ما یکسری دروس جبرانی و کار پژوهشی در قالب یک بین رشته ای با نظارت گروه برای آنان برنامه ریزی می‌کنیم و در نهایت این دانشجویان در رشته  اصلی خودشان اما با یک تخصص بین رشته‌ای دانش آموخته می شوند و یک گواهی داخلی نیز از دانشگاه دریافت می کنند.

وی در تشریح اهداف برنامه و گروه های بین رشته ای گفت: این برنامه دو هدف اصلی را دنبال می کند. یکی از این اهداف، انجام برخی تحقیقات بین رشته ای در سطح مرزهای دانش است که نیازمند همکاری چند گروه می باشد و هدف دیگر حل معضلات کشور است که در این راستا باید با جذب اسپانسر و حامی مالی از خارج دانشگاه به حل مسائل و مشکلات جامعه پرداخته شود.

دکتر حسینخانی در خصوص خروجی این گروه های آموزشی- پژوهشی جدید تصریح کرد: خروجی گروه های آموزشی- پژوهشی دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای باید تولید محصول، راه اندازی یک خط تولید و ایجاد زیرساخت برای یک فناوری جدید باشد.

وی به توسعه تعاملات میان رشته ای به عنوان یکی از ۴ اولویت اصلی طرح تحول راهبردی دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی دانشگاه در برنامه راهبردی، تعاملات بین رشته ای است که تحقق این هدف از طریق دانشکده ی علوم و فناوری های بین رشته ای پیگیری و دنبال می شود.

دکتر حسینخانی از اعلام قریب الوقوع موج جدید فراخوان برنامه های میان رشته ای خبر داد و افزود: ما در دو حوزه ی انرژی های تجدید پذیر و سنسور و بیو سنسور فعال و در دو حوزه ی آب و مواد و ترکیبات زیست فعال نیز مشغول نهایی کردن برنامه ها هستیم و به زودی فراخوان دیگری برای ایجاد برنامه و گروه های میان رشته ای جدید اعلام می کنیم.

رییس دانشکده علوم و فناوری های بین رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس در پایان تأکید کرد: دانشکده علوم و فناوری های بین رشته ای بر اساس ضروریات اجرای میان رشته ای ها، از افرادی که در موضوع مورد نظر دارای تخصص کافی باشند دعوت می کند. اساتید در گروه های آموزشی-پژوهشی این دانشکده با تخصص های مکمل در کنار یکدیگر قرار می گیرند و اهداف برنامه را دنبال می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز