خبرگزاری کار ایران

از سوی سازمان شهرداری‌ها؛

دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۳۱۵

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌‌‌های کشور از تهیه دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک از سوی این سازمان با همکاری شهرداری‌های فعال در این حوزه و ابلاغ آن به استانداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، هیربد معصومی با بیان مطلب فوق گفت: دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک در اجرای بندهای (۶) و (۲۱) ماده (۵۵) قانون شهرداری‌‌‌ها مبنی بر تاسیس و احداث ساختمان‌‌‌های موردنیاز برای فضای بازی و باغ کودکان و کمک مالی به راه‌‌اندازی و مدیریت آنها تهیه شده است.

وی ادامه داد: دیگر مرجع تهیه این دستورالعمل، مصوبه شورای عالی استان‌ها در زمینه طرح شهر دوستدار کودک در زمینه تکلیف شهرداری‌ها برای مناسب‌‌سازی و ایمن‌‌‌سازی فضاهای عمومی، ایجاد راه‌های امن به مدرسه و ایجاد مراکز مخصوص رفاهی ویژه کودکان شیرخوار است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌‌‌ها و دهیاری‌‌‌‌‌های کشور افزود: این دستورالعمل شامل شش ماده با عناوین "تعاریف و مفاهیم"، "دامنه کاربرد و شمول اجرای دستورالعمل"، "چشم‌‌‌‌انداز، ماموریت و اهداف"، "شورای اجرایی و ساختار سازمانی"، "اصول و ضوابط برنامه‌‌‌ریزی و طراحی شهر دوستدار کودک"، "نظارت و پایش" و دو پیوست با عناوین" اصول طراحی فضاهای بازی کودکان" و "فرایند کلی مکان‌‌‌یابی فضاهای دوستدار کودک بر اساس مقیاس‌‌های عملکردی" است.

معصومی اهداف عمده تهیه این طرح را ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت‌‌‌های کودکان و نوجوانان در شهر، توسعه، نظارت، استانداردسازی، سطح‌‌بندی و نظام‌‌‌‌مندی فضاهای فعالیتی کودکان در شهر، تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و با نشاط تمامی کودکان و نوجوانان در شهر و افزایش فرصت‌‌‌‌‌های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری و کمک به ارتقای سلامت جسمی و روانی کودکان، ذکر کرد.

وی اضافه کرد: صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از شهرهای فعال در اجرای این دستورالعمل حمایت می‌‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز