خبرگزاری کار ایران

حناچی تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس برای حل مشکلات کشور

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۱۵۲

شهردار تهران، شامگاه چهارشنبه در مراسم تقدیر از فعالان موکب امام رضا (ع) در اربعین حسینی، به همراه خانواده خود شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در این مراسم که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول و هفته بسیج گفت: بسیج یادگار امام راحل است. همواره گفته ام که بسیج تهدید مسلم اول انقلاب را تبدیل به یک فرصت کرد و از آن زمان تاکنون خدمات زیادی به این مردم و جامعه کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردار تهران به ماجرای ساخت پل خیبر در سال ۶۲ پرداخت و عنوان کرد: نحوه ساخت این پل هنوز هم در دانشکده های افسری جهان تدریس می شود، پلی که ۱۴ کیلومتر طول داشت و تبلور مدیریت عاشقانه دوران جنگ بود.

حناچی با ارائه تصاویر و نقشه های آن دوران به تشریح چگونگی ساخت این پل و تلاش های مهندسان داخلی برای طراحی و ساخت آن پرداخت و در ادامه به ساخت بیمارستان ها و سنگرهای جنگی اشاره کرد و گفت: سازه های بتنی مقاوم ترین سازه ها در برابر حملات دشمن بود و در زمان جنگ ما با بتن هایی که در پشت جبهه می ساختیم بیمارستان ها و اماکن بزرگی را ساختیم که در برابر حملات دشمن مقاومت بالایی داشت و همه این ها حاصل تلاش مهندسان و افرادی بود که داوطلبانه به جبهه ها می آمدند و عاشقانه فعالیت می کردند.

وی در پایان تاکید کرد: ما از جنگ ویژگی هایی چون خلاقیت، استفاده از ظرفیت های مهندسی و بسیج مردم برای حل مشکلات را آموختیم و امیدوارم از این تجربیات برای حل مشکلات امروز کشور نیز استفاده کنیم.

پیش از سخنان شهردار تهران، مجتبی سالک رازی رئیس بسیج شهرداری تهران، به ارائه گزارشی از فعالیت های کارمندان شهرداری در ساخت و اداره موکب امام رضا (ع) در مراسم اربعین پرداخت و گفت: ما در این موکب بهترین و با کیفیت ترین خدمات را ارائه می دادیم و هر شب ۱۱ هزار پرس و هر ظهر ۷ هزار پرس غذا میان زائران توزیع می کردیم.

وی ضمن تبریک انتصاب شهردار تهران خطاب به حناچی عنوان کرد: همچنان که بسیجیان در دوران دفاع مقدس فداکارانه در صف اول مبارزه بودند ما هم اعلام آمادگی می کنیم که شهرداری را در هر جا که لازم است یاری می کنیم و در خط اول کمک و یاری به مسئولان برای حل مشکلات کشور هستیم.

در پایان این مراسم به تعدادی از فعالان موکب امام رضا (ع) و برخی از خانواده های شهدا هدایا و تقدیرنامه هایی به رسم یادبود تقدیم شد. همین طور، بسیج شهرداری تهران نیز تابلویی مزین به آیه «و ان یکاد» به رسم تلاش های صادقانه حناچی در دوران دفاع مقدس و سایر مسئولیت ها به وی اهدا نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز