خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا:

تدوین طرح جامع ارتقای امنیت مناطق کویری/ پلیس جزو چهار سازمان اول خدمت‌رسان به مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۰۴۱

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: درصددیم طرحی جامع برای ارتقای امنیت مناطق کویری تدوین کنیم که از امکانات استان‌های مجاور برای توسعه امنیت این مناطق استفاده شود.

به گزارش ایلنا، سردار ایوب سلیمانی امروز در حاشیه همایش روسای کلانتری و پاسگاه‌های کرمان در جمع اصحاب رسانه گفت: در مجموعه ناجا سفرهای دوره‌ای به استان‌های مختلف برای پیگیری امور و ارزیابی وضعیت امنیتی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی کرمان اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد ارتقای شاخص‌ها در استان بودیم؛ به طوری که نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی سرقت‌های خرد، ۴۰ تا ۵۰ درصدی سرقت‌های به عنف و زورگیری‌ها و در زمینه قاچاق سوخت نیز به سبب افزایش کنترل معابر و نقاط کویری رشد دو برابری کشفیات را داشته‌ایم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استان کرمان جزو استان‌های امنیتی است زیرا هم در مسیر شرارت‌های برنامه‌‌‌‌ریزی شده توسط دشمن قرار دارد و هم از نظر جغرافیایی و نزدیکی به استان مرزی سیستان و بلوچستان در وضعیت خاصی است. بحمدالله و با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی استان منحنی‌‌های امنیت نیز متناسب با کشور رو به رشد است.

سلیمانی با بیان اینکه استان کرمان به سبب موقعیت جغرافیایی با تهدیدات خاصی از جمله مواد مخدر روبه رو است، تصریح کرد: سال گذشته در افغانستان شاهد رشد جهشی در تولید و عرضه مواد مخدر بوده‌ایم و به سبب اینکه ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر است، این موضوع به نوعی برای ما چالش‌‌های امنیتی ناشی از تحرک اشرار و گروه‌‌‌های تکفیری، قاچاق کالا و سوخت و برخی مفاسد و آسیب‌‌‌های اجتماعی ناشی از آنها را ایجاد می کند که با جانفشانی‌‌های کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی توانسته‌‌‌ایم مانع تحرکات دشمنان در این مناطق شویم.

وی با اشاره به آسیب‌‌ها و معضلات اجتماعی به عنوان تهدیدی امنیتی خاطرنشان کرد: این خواست و اراده دشمن است که همواره با دامن زدن به این معضلات، قصد تخریب نظام و تزریق یأس و ناامیدی به جامعه و خدشه‌‌‌دار کردن امنیت کشور را دارد.

جانشین فرمانده ناجا ضمن اشاره به کاهش قتل و ناامنی در استان ابراز داشت: درصددیم طرحی جامع برای ارتقای امنیت مناطق کویری تدوین کنیم که در این طرح، سعی بر این است که استان‌‌‌های مجاور در کویر را با هم مرتبط و از امکانات استان‌‌های مجاور برای توسعه امنیت این مناطق استفاده کنیم.

سلیمانی همچنین در همایش فرماندهان و مدیران انتظامی استان کرمان بیان کرد: به سبب خدمات شایسته و شبانه‌‌‌روزی پلیس اعتماد مردم و حاکمیت نسبت به ناجا بیشتر شده به نحوی که ما در چهار سازمان اول خدمت‌‌رسان به مردم در سطح کشور هستیم.

وی رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در وجود جوانانی با شهامت، ایثارگر، از خودگذشته، مهربان و صمیمی در کشور دانست و یادآور شد: دو عنصر تقوا با جوهره اخلاص و جهاد فی سبیل‌‌‌الله برای موفقیت و پیروزی بر دشمنان از اهمیت بالایی در بین کارکنان نیروی انتظامی برخوردار است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: امروز پلیس نیز همچون دیگر نیروهای مسلح با روحیه جهادی و تفکر بسیجی انجام وظیفه می‌‌کند و اگر با این روحیه در میدان باشیم و عمل کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

سلیمانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه شرایط در میدان است، عنوان کرد: ناجا بیش از نیمی از سال در حالت آماده‌‌باش قرار دارد. به سبب همین خدمات شایسته و شبانه‌‌روزی اعتماد مردم و حاکمیت نسبت به پلیس بیشتر شده به نحوی که ما در چهار سازمان اول خدمت‌‌رسان به مردم در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به ارتباط گسترده پلیس با مردم گفت: هیچ سازمانی بیشتر از پلیس با ناهنجاری‌‌های جامعه ارتباط ندارد اما با این وجود امروزه بحث پلیس مقتدر و مهربان شکل گرفته و این رویکرد در حال توسعه است چراکه مردم ایمان دارند ما در انجام وظایف‌‌مان توانا هستیم و این امر از ارزش بالایی برخوردار است.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: نیروهای پلیس و هر یک از آحاد مردم در جامعه دارای نقش‌‌‌ها و اهداف متفاوتی هستند اما اگر بتوانیم به اهداف مشترک برسیم به آرمان‌‌های خود دست پیدا خواهیم کرد.

سلیمانی با اشاره به اقتدار ایران در منطقه و کارهایی که در سوریه و عراق توسط، سردار قاسم سلیمانی انجام شده، وی را از بی‌‌بدیل‌‌‌ترین مردان در دنیا دانست و اظهار داشت: جای مباهات دارد که وی مردی از دیار کرمان است. 

وی با اشاره به اینکه امروزه پلیس در جامعه از توانمندی و شایستگی‌‌‌های زیادی برخوردار است، تصریح کرد: در کنار این ویژگی‌‌ها مهربان بودن و خدمتگزاری صادقانه و بی‌‌‌ادعا، پلیس مقتدر همراه با رافت را در جامعه شکل داده است.

این مقام انتظامی با تشکر از تلاش کارکنان انتظامی استان در ایجاد و تأمین امنیت، خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی نیروی انتظامی ایجاد، حفظ و ارتقای امنیت پایدار در جامعه است و باید به اینکه پاسدار امنیت، این نعمت الهی هستیم، افتخار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز