خبرگزاری کار ایران

ضرورت توسعه فعالیت های موسسات حفاظتی و مراقبتی در راستای کاهش جرم/ آموزش مستمر فعالان حوزه مراقبتی و حفاظتی در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۲۷۲

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه توسعه فعالیت های موسسات حفاظتی و مراقبتی و آموزش مستمر فعالان این حوزه در دستور کار است، گفت: این موسسات باید حمایت و تجهیز شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ایوب سلیمانی در هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم، حرم و شهیدان عرصه نظم و امنیت اظهار داشت: فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را به آحاد فرماندهان و کارکنان ناجا و خانواده های محترمشان و مردم شریف ایران اسلامی تبریک می‌گویم.

وی افزود: علی رغم نیت، برنامه‌ریزی و اراده دشمن برای برهم زدن امنیت و آرامش جامعه امروز شاهدیم با همت و مجاهدت نیروهای مسلح به ویژه سبزپوشان ناجا امنیت مطلوبی در کشور حاکم است.

معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی و کشور همواره در صدد توطئه چینی هستند ولی با عنایت خداوند و به برکت خون شهدا و عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) همه توطئه هایشان ناکام و کور مانده و موفقیت از آن امت اسلامی است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: از تمام کسانی که برای حفظ و تأمین امنیت تلاش و جانفشانی می‌کنند به سهم و قدر خود تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: تأمین امنیت، انضباط و آسایش فردی و عمومی مردم و همچنین صیانت و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی رسالت ناجا است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به گستردگی و تنوع مأموریتی پلیس خاطر نشان کرد: حوزه عمل نیروی انتظامی وسیع است و بیشترین سطح تعاملی و ارتباطی حاکمیت با آحاد جامعه را نیروی انتظامی بر عهده دارد.

سردار سلیمانی اضافه کرد: براساس آماری که دولت سال گذشته منتشر کرد، از ۸ هزار و ۹۰۰ درگاه حاکمیتی با مردم ، حدود هزار و ۶۰۰ مورد به ناجا باز می‌گردد که در این حوزه نیروی انتظامی حائز مقام اول و قوه قضائیه مقام دوم را داراست.

معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: در شرفیابی تعدادی از فرماندهان به محضر مقام معظم رهبری در سال ۹۵ ، معظم له فرمودند "نیروی انتظامی باید در تمام جغرافیا حضور داشته باشد و به همه موضوعات بپردازد، همه به ناجا کمک کنند به ویژه مردم" و همچنین تأکید کردند "نرم های جهانی را برای تأمین امنیت رعایت کنید".

سردار سلیمانی یادآور شد: براساس حداقل نرم جهانی، به ازای هر ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر باید یک ایستگاه پلیس وجود داشته باشد تا در حوزه نظم آفرینی و تأمین امنیت ایفای نقش کند.

وی افزود: ما به علت پراکندگی، گسترش سرزمینی، جغرافیای جرم و ... با نرم جهانی فاصله داریم اما برای رسیدن به آن و تحقق مطالبات رهبری تلاش ویژه‌ای داریم.  

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت پیشکسوتان حوزه نظم و امنیت عنوان کرد: باید بتوانیم ظرفیت بزرگ و عظیم پیشکسوتان را در چرخه امنیت فعال نگه داریم.

وی با اشاره به فعالیت و خدمات موثر موسسات حفاظتی و مراقبتی عنوان کرد: بر توسعه فعالیت مراکز حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت پلیس تأکید داریم چراکه معتقدیم فعالیت این موسسات در کاهش وقوع جرم موثر است.

سردار سلیمانی تأکید کرد: جامعه بزرگ موسسات حفاظتی و مراقبتی جزء خانواده عظیم نیروی انتظامی هستند و به نوعی استقلال نسبی دارند یعنی استقلال مستقل ندارند.

وی تأکید کرد: موسسات حفاظتی و مراقبتی باید به نیروی انتظامی پاسخگو باشند و افراد حائز صلاحیت در این موسسات فعالیت کنند.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: مصمم به توسعه همه جانبه موسسات حفاظتی و مراقبتی هستیم و بر این باوریم این موسسات در راستای توسعه امنیت به نیروی انتظامی کمک می کنند و در آینده شاهد همکاری های گسترده تری با آنها خواهیم بود.

سردار سلیمانی بر بازنگری در بخشی از آیین نامه فعالیتی موسسات حفاظتی و مراقبتی، تبلیغ و ترویج فعالیت های این موسسات، راه اندازی اتوماسیون یکپارچه اداری و ... تأکید کرد و گفت: آموزش مستمر فعالان حوزه مراقبتی و حفاظتی باید در دستور کار باشد و در این راستا می توان از ظرفیت دانشگاه های علمی و کاربردی نیروی انتظامی بهره برد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه توسعه فعالیتی موسسات حفاظتی و مراقبتی در دستور کار است، گفت: این موسسات باید حمایت  و تجهیز شوند.

اقدامات حفاظتی و مراقبتی تعطیل بردار نیست

گفتنی است، پیش از سخنان معاون هماهنگ کننده ناجا ، دکتر "محمدباقر الفت" معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه در سخنانی اظهار داشت: همواره باید بر فعالیت موسسات حفاظتی و مراقبتی نظارت داشت.

وی افزود: نظارت های کاغذی، زمانبر هستند و فاکتورهای دقت و سرعت در آنها پایین است و باید نظارت ها به سمت و سوی الکترونیکی برود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های موسسات حفاظتی و مراقبتی تعطیل بردار نیست بر آموزش نیروهای این موسسات تأکید کرد و گفت: آموزش باعث کاهش خسارات و افزایش سرمایه های اجتماعی پلیس می شود.

سردار سلیمانی بر لزوم حمایت همه جانبه از فعالان موسسات مراقبتی و حفاظتی تأکید کرد و گفت: براساس سخنان مسئولان این حوزه حدود ۱۰۰ هزار نیرو در موسسات حفاظتی و مراقتبی فعالیت می کنند و ما آمادگی داریم این ۱۰۰ هزار نیرو را به عنوان "دیده بان پیشگیری" شناسایی و کددار کنیم تا روند گزارش عملکرد طی یک فرآیند الکترونیکی و از طریق سامانه ها ثبت شود تا امکان رصد و پیگیری امور بیشتر از قبل محقق شود.

گفتنی است در پایان هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی برترین های این حوزه تجلیل و تقدیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز