خبرگزاری کار ایران

توکلی:

تاکنون ۶۰۲۴ نفر در آزمون دکتری سال ۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند

کد خبر : ۶۹۶۸۰۸

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تاکنون ۶۰۲۴ در آزمون دکتری سال ۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حسین توکلی، سخنگوی سازمان سنجش با اشاره به شروع ثبت‌نام آزمون دکتری سال ۹۸ گفت: تا ساعت ۱۱ امروز ظهر ۶۰۲۴  نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص میزان هزینه ثبت‌نام آزمون دکتری گفت: هر داوطلب باید برای ثبت‌نام‌ در آزمون دکتری سال ۹۸ مبلغ ۶۰۰ هزار ریال همانند سال گذشته پرداخت کند. ترتیبی اتخاذ شده تا از طریق پیام کوتاه فرآیند آزمون به اطلاع داوطلب برسد بنابراین داوطلبانی که قصد دارند از این طریق در جریان امور قرار بگیرند باید مبلغ ۶۵۰۰۰۰ هزار ریال پرداخت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با درباره تعیین میزان نرخ ثبت‌نام در آزمون دکتری گفت: بمانند هر ساله ما در سازمان سنجش برآورد هزینه می‌کنیم و مبلغ تصویب شده را به هیات دولت و هیات وزیران ابلاغ می‌کنیم درصورتی که مبلغ افزایش پیدا کرد با توجه به برنامه زمانی اعلام شده به داوطلبان اعلام خواهد شد.  

توکلی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون دکتری سال ۹۸ در روز ۳۰ بهمن‌ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند از سی ام بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت اقدام کنند. آزمون نیز در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ رشته در روز جمعه ۷ اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ضریب دوروس اختصاصی ۴ و ضریب دروس عمومی ۲ است، گفت: افرادی می‌توانند در آزمون دکتری سال ۹۸ شرکت کنند که فارغ آلتحصیل مقطع کارشناسی ارشد بوده و مدرک آنها مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد. همچنین افراد شاغل به تحصیل که تا پایان ۹۸/۶/۳۱ از مقطع کارشاسی ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند نیز می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز