خبرگزاری کار ایران

پیام ناجا در گرامی داشت روز بسیج/ بسیج نماد درخشان ولایت مداری

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۱۵۳

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی در گرامی داشت روز "بسیج مستضعفان" تأکید کرد: امروز فرهنگ و تفکر بسیجی از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته است.

به گزارش ایلنا در متن این پیام آمده است:

تفکر بسیجی در اندیشه حضرت امام‌خمینی(ره) که از سال ۱۳۴۲ و طلیعه نهضت اسلامی با طراحی نقشه راه انقلاب، از طریق بسیج روحانیت و حوزه‌های علمیه، هسته‌های مبارز مسلمان و نیز فرزندان خفته در گهواره‌ها، پدید آمده بود با پیروزی انقلاب اسلامی و براساس یک ژرف‌اندیشی و آینده‌نگری هوشمندانه از آینده کشور و الزامات و تهدیدات فراروی نظام اسلامی در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ و با صدور فرمان تشکیل"بسیج مستضعفان" در قالب ساختار و سازمانی کارآمد به واقعیتی ملموس تبدیل و  به عنوان شجره طیبه‌ای معرفی شد که نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در دوران سازندگی نیز در  همه صحنه ها،  حضور داوطلبانه و  فعالانه یافت و راه توسعه و پیشرفت کشور را هموار نمود.

امروز فرهنگ و تفکر بسیجی از مرزهای انقلاب و کشور ایران اسلامی فراتر رفته و هم اکنون در رویکرد و رفتار مستضعفان سایر نقاط جهان تبلور یافته است. آنان با الگو گرفتن از این تفکر ناب برای رفع موانع و چالش‌های موجود در راه دستیابی به استقلال و آزادی کشورشان، در مقابل نظام سلطه و استکبار قد برافراشته اند.

حافظه تاریخی ملت ایران شهادت می‌دهد عبور موفق انقلاب و نظام از چالش‌ها، بحران‌ها و فتنه‌های طراحی شده توسط جبهه دشمنان داخلی و خارجی از جمله آنچه در جنگ تحمیلی هشت ساله و فتنه انگیزی های گوناگون بر کشور گذشت، مرهون هوشمندی، بصیرت و فداکاری‌های کم نظیر آحاد مدافعان انقلاب و میهن اسلامی به ویژه بسیجیان دریادل تحت رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) بوده است.

کارکردها و پیامدهای وجودی بسیج در سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی، این نهاد مردمی را پیشتاز جریان‌سازی‌های دفاع از انقلاب قرار داده است که با بصیرت در موقعیت شناسی، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و حضور بموقع در صحنه‌های نیاز کشور توانسته است، فلسفه وجودی و نقش خود را در زمره ضروریات انقلاب تحکیم بخشد و در زمانی که تاکتیک های جنگ آفرینی دشمنان تغییر یافته و جنگ سخت جای خود را به جنگ نرم سپرده است، سازمان بسیج مستضعفان با هوشمندی و درایت، رویکرد مناسبی از ستاد تا صف را متناسب با وضعیت جدید به وجود آورد، همچنان که درخشش نخبگان بسیجی در عرصه های جهانی نیز مهر تأیید دیگری بر اثرگذاری، محبوبیت و اقتدار بسیج در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و جهادی می باشد.

در این پیام، بسیج مظهر نیروی واکنش سریع، کارآمد و سرنوشت‌ساز ملت ایران برای مقابله با چالش‌ها و تهدیدات فراروی انقلاب و میهن اسلامی معرفی شده بویژه در این مقطع زمانی که دشمن حربه تحریم اقتصادی، فشار روانی، التهاب آفرینی و تزریق یاس و ناامیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

۵ آذر ماه و روز بسیج؛ یادمان استقامت در دفاع از اصول و مبانی اسلام ناب محمدی (ص) و پاسداری از خون شهیدانی است که جان خویش را در مکتب بسیج و مجاهدت، خالصانه فدا نمودند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تبریک ماه ربیع الاول و فرا رسیدن روز  بسیج به تمامی بسیجیان ولایت مدار، یاد وخاطره شهیدان گلگون کفن بسیجی را گرامی داشته و تأکید دارد؛ سبزپوشان ناجا به تاسی از فرهنگ بسیج و با سرلوحه قراردادن آرمان های امام عظیم الشان (رضوان الله تعالی علیه) و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای پاسداری از ارزش ها و کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم بصیر و ولایتمدار با عزمی جزم همچون گذشته از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز