خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد:

مردودی ۲۱ درصد خودروهای سنگین در تست آلایندگی

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۶۸

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از کنترل وضعیت آلایندگی ۱۱۳۴ دستگاه خودروی سنگین توسط اکیپ سیار تست آلایندگی کنار جاده ای به همراه پلیس در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدنواب حسینی منش با ارائه گزارشی در مورد  ارزیابی آلایندگی خودروهای سنگین در حال تردد در شهر تهران گفت: با عنایت به آغاز مرحله دوم طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی کلیه وسائط نقلیه توسط دوربین های شهر تهران و اهمیت بحث کنترل آلایندگی خودروهای سنگین، از دو ماه گذشته شهرداری تهران علاوه بر انجام معاینه فنی ۹۵ درصد از اتوبوس های شرکت واحد، با هدف پایش و نظارت بر اصالت معاینه فنی خودروهای سنگین نسبت به کنترل مضاعف آلایندگی این خودروها به صورت اتفاقی در سطح شهر اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه براساس آمار استحصال شده از ۱۱۳۴ دستگاه خودروی سنگین ۸۵ درصد از این خودروها دارای معاینه فنی و ۱۵ درصد فاقد معاینه فنی بوده اند. گفت: در ارزیابی مجدد از خودروهای دارای معاینه فنی ۲۱ درصد از آن از آزمون آلایندگی مردود و معاینه فنی آن ابطال شده است. همچنین در مجموع ۳۳ درصد از کل خودروهای ارزیابی شده به علت فقدان معاینه فنی و یا تولید آلایندگی بیش از حد مجاز تایید شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست توسط پلیس جریمه و اعمال قانون گردیده و دو دستگاه خودرو نیز به دلیل تولید آلایندگی زیاد فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شده است.

وی در توضیح علت مردودی خودروهای دارای معاینه فنی تصریح کرد: مردودی خودروهای دارای گواهی معاینه فنی معتبر از دو حالت خارج نیست. یا اینکه آزمون های انجام شده برای تایید خودرو در مراکز معاینه فنی دارای اصالت و یا صحت نیست و یا احتمالا خودروها پس از اخذ معاینه فنی دچار ایراد ویا خرابی شده اند. به هرحال در صورت برخورد با این موارد علاوه برابطال معاینه فنی، جهت ارزیابی و بررسی موضوع، کلیه موارد و مستندات به دستگاه ها و بخش های نظارتی ذیربط گزارش می شود.

حسینی منش در ارتباط با نحوه بازدید و کنترل این اکیپ ها اظهار داشت این اکیپ های سیار به همراه پلیس علاوه بر کنترل اتفاقی خودروها در شهر تهران به صورت مشخص از اتوبوس های سرویس سازمان ها و ادارات، اتوبوسهای شرکت واحد، خودروهای باربری، خودروهای خدمات شهری شهرداری  (حمل نخاله و زباله) بازدید می کنند. در این دوماه اتوبوسهای مربوط به سرویس کارکنان شهرداری تهران- سایپا- ایران خودرو-صدا و سیما -کشتیرانی کنترل و بررسی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص میزان مشارکت شهروندان در اطلاع دادن خودروهای دودزا اظهار داشت خوشبختانه پس از اعلام درگاه ارتباطی ۱۸۸۸ به شهروندان جهت اعلام خودروهای دودزا به شهرداری تهران، شهروندان در این زمینه همکاری خوبی داشته اند و چندین مورد توسط گزارش های مردمی به این ستاد اعلام شد که بلافاصله نسبت به اعزام اکیپ به همراه پلیس جهت رسیدگی و بررسی موضوع اقدام و حتی در یک مورد به علت آلایندگی زیاد خودرو پلاک خودرو توسط پلیس فک و آن خودرو به تعمیرگاه اعزام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز