خبرگزاری کار ایران

تخفیف تعرفه طرح ترافیک برای دارندگان معاینه فنی ویژه

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۵۵۸

مدیر عامل ستاد معاینه فنی گفت: در تمامی مراکز شهر تهران قابلیت انجام و اخذ معاینه فنی ویژه امکان پذیر است و تمامی خودروها با اخذ این معاینه فنی مشمول تخفیف ۲۰ درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک خواهند شد.

به گزارش ایلنا، سیدنواب حسینی منش ضمن تقدیر از شهروندان قانون مدار اظهار داشت: ارتقا آگاهی شهروندان از مزایای انجام معاینه فنی قبل از سفر و احساس مسئولیت ایشان موجب شده که هر سال میزان مراجعات در این ایام افزایش و رشد مثبت داشته باشد .در ایام نوروز همچون سنوات گذشته در روزهای تعطیل حداقل ۳ مرکز و در روزهای معمولی تمامی مراکز با تمام ظرفیت کاری فعال بوده‌اند.

حسینی منش افزود: مراکز معاینه فنی شهر تهران در برخی از بازه‌های زمانی همانند ایام نوروز به علت افزایش حجم مراجعات دارای طول صف و مدت انتظار طولانی تری در مقایسه با ایام معمولی هستند لذا از شهروندان تقاضا می‌شود نسبت به مدیریت زمان مراجعه به مراکز اقدام و قبل از اتمام اعتبار معاینه فنی خودروی خود در زمانهای عادی به یکی از مراکز مراجعه کنند. شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از وضعیت شلوغی مراکز با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۲ از آخرین وضعیت مدت زمان معطلی و طول صف در مراکز مطلع شوند. همچنین می توانند با استفاده از سامانه نوبت دهی جهت جلوگیری از اتلاف وقت با تعیین وقت قبلی در زمان و مکان مورد نظر مراجعه کنند.

وی در ارتباط با وضعیت مردودی خودرو ها و اهمیت بحث معاینه فنی در ارتقا ایمنی تصریح کرد : در سال ۹۶ در حدود۱۲  درصد از یک میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی از تست ترمز مردود شده‌اند این بدان معناست که نقص ترمز ۱۸۰هزار دستگاه خودرو توسط تجهیزات تشخیص و رفع ایراد شده است در مراکز معاینه فنی حداقل ۱۸ آیتم مربوط به آلایندگی و ایمنی کنترل می‌شود که آزمون ترمز یکی از این آیتم ها است.

حسینی منش در خصوص معاینه فنی ویژه اظهار داشت: در حال حاضر در تمامی مراکز شهر تهران قابلیت انجام و اخذ این معاینه فنی امکان پذیر است و تمامی خودروها با اخذ این معاینه فنی مشمول تخفیف ۲۰ درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک خواهند شد. هزینه مربوط به انجام معاینه فنی ویژه با معاینه فنی معمولی کاملا یکسان بوده و تنها در فرایند تست آلایندگی وحدود مجاز گازهای آلاینده خروجی از اگزوز با یکدیگر متفاوت هستند. خودروهای انژکتوری در صورت سلامت کارکرد موتور و کاتالیست به راحتی می‌توانند معاینه فنی ویژه را اخذ کنند میزان مردودی خودروها در تست آلایندگی در حدود ۲۹ درصد است که ۱۴ درصد از آن مربوط به مردودی خودروها در معاینه فنی ویژه است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در پایان تاکید کرد : با عنایت به اعمال جریمه معاینه فنی به صورت مکانیزه توسط دوربین، شهروندان حتما مدت اعتبار معاینه فنی خود را کنترل کنند و جهت مدیریت زمان مراجعه ۱۰ روز قبل از پایان اعتبار معاینه فنی به مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز