خبرگزاری کار ایران

دستگیری 148 سارق سابقه‌دار

کد خبر : ۶۹۳۴۱۲

رییس پلیس تهران بزرگ از انهدام 148 سارق سابقه‌دار و انهدام چندین باند سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه پنجمین طرح دستگیری سارقان شهر تهران گفت: در این طرح که از ابتدای هفته گذشته به اجرا درآمد 148 سارق سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شده و این افراد به بالغ بر 3 هزار فقره سرقت اعتراف کردند.

وی ادامه داد: 45 باند که به اشکال مختلف اقدام به سرقت منازل، خودرو، موتورسیکلت و محموله می‌کردند، در این طرح منهدم شدند. همچنین 90 نفر از این سارقان سابقه دستگیری دارند و حدود 40 نفر برای نخستین بار بازداشت شدند، بخش زیادی از این سارقان نیز بین 3 تا 6 بار در زندان بودند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری 2 باند سارقان مسلح در این طرح، متذکر شد: اعضای این باند 5 نفره دنبال سرقت از یک بانک و طلافروشی بودند که پیش از هر اقدامی بازداشت شدند.

وی با اشاره به دستگیری باند سارقان منازل در شمال شهر تهران افزود: باند 11 نفره‌ای که در منازل شمالی تهران دست به سرقت می‌زدند و اغلب دلار، ارز و دارایی‌های باارزش را می‌دزدیدند، در این طرح بازداشت شده که به 17 فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

رحیمی با بیان بازداشت کیف‌قاپ‌های خشن که به صورت وحشیانه‌ای اقدام به زوردگیری می‌کردند، گفت: دو نفر از خانم‌هایی که توسط این کیف‌قاپ‌ها مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند به کما رفتند اما وضع جسمانی آنها رو به بهبود است. همچنین تمام اعضای این باند متلاش شدند.

رئیس پلیس پایتخت درباره اجرای طرح LEZ نیز خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای اخذ معاینه فنی به مردم وارد می‌شد، چند مرحله اجرای طرح را عقب انداختیم، اما از 3 آذر به بعد دوربین‌ها اقدام به اعمال قانون می‌کنند و خودروهایی که از تاریخ تولید آنها 4 سال می‌گذرد باید برای اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: وقتی دلالان اقدام به ارائه معاینه فنی قلابی می‌کنند اما مردم باید توجه داشته باشند فقط در مراکز رسمی اقدام به اخذ معاینه فنی کرده و اطلاعات آنها در سیستم سیمفا ثبت شود.

رئیس پلیس پایتخت از متلاشی شدن باند 7 نفره که اقدام به کلاهبرداری می‌کردند خبر داد و گفت: اعضای این باند به بهانه برنده شدن در مسابقات، افراد را به پای عابربانک کشیده و کل حساب فرد را خالی می‌کردند، حتی بین مالباختگان، پزشک، خلبان و میهماندار نیز وجود داشت، یکی از میهمانداران پولی که بابت 25 سال خدمت به دست آورده بود را در این نوع کلاهبرداری‌ها از دست داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز