خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی مطرح کرد؛

دستگیری ۱۳۰ دلال ارزی/ تنبیه و اعمال مجازات کار پلیس نیست

کد خبر : ۶۹۱۲۷۷

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۳۰ دلال ارزی در میدان فردوسی، خیابان سبزه‌میدان و منوچهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای هجدهمین طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: طی چهار مرحله عملیات در میدان فردوسی، خیابان سبزه‌میدان و منوچهری، ۱۳۰ دلال ارزی دستگیر و با حکم قضایی به زندان اعزام شدند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در تمام نقاط این محدوده‌ها اطلاعیه زده است که خرید و فروش ارز در خیابان ممنوع است و چنانچه کسی اقدام به خرید و فروش ارز در خیابان کند، جرم مرتکب شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس با تمام قدرت از خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز حمایت می‌کند و همچنین برخورد با مفسدان اقتصادی با هماهنگی قوه قضائیه به شدت دنبال می‌شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین خاطرنشان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته دو پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس پیشگیری اقدامات گسترده‌ای در خصوص برخورد با سارقان، مال‌خران، قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاقچیان کالا داشته‌اند.

وی ادامه داد: در همین خصوص ۲۵۸ حکم قضایی اجرا شده است و ۵۴۶ سارق و مال‌خر در اجرای این طرح دستگیر شده‌اند. این افراد به ۱۲۳۴ فقره سرقت اعتراف کرده و تاکنون ۶ هزار و ۷۶۱ فقره اموال مسروقه از آنها کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در اجرای طرح رعد ۱۸، ۳۲ باند سرقت منهدم شده است، گفت: در این طرح بالغ بر ۸۵ درصد مالباختگان شناسایی شدند و اموال مکشوفه بعد از اجرای این طرح به آنها تحویل داده خواهد شد. همچنین ۲۰۱ خودرو و موتورسیکلت از این سارقان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵۰ فقره پرونده در خصوص این باندهای سرقت تشکیل شده است، گفت: ۴۵ درصد افرادی که در این طرح دستگیر شدند، دارای سابقه قبلی بوده و ۵۵ درصد افراد نیز برای اولین بار دستگیر شده‌اند.

او ادامه داد: پلیس در خصوص دستگیری سارقان وظیفه خود را با جدیت انجام می‌دهد و امیدواریم دیگر بخش‌ها نیز به وظیفه خود عمل کنند. تنبیه و اعمال مجازات کار پلیس نیست و برخی از افرادی که در این طرح دستگیر شده‌اند با ضمانت بیش از ۱۰ روز از آزادی آنها از زندان نمی‌گذرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص سلاح‌های کشف شده از این باندهای سرقت تصریح کرد:‌ چهار قبضه سلاح جنگی و ۴۰ قبضه سلاح سرد از این افراد کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کشف و ضبط مواد مخدر طی ۴۸ ساعت گذشته گفت: ۲۷۵ خرده فروش مواد دستگیر و از آنها ۸۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است. همچنین ۳۴۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و دو باند توزیع‌کننده مواد مخدر منهدم شده است.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته نیز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ یک تن و ۲۲۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و هشت باند توزیع‌کننده مواد منهدم شده است. همچنین ۵۰ قاچاقچی عمده شناسایی و دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی در خصوص کشف کالاهای قاچاق نیز گفت: در این طرح بیش از ۵۵ هزار مورد انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده و ۲۰ نفر از قاچاقچیان کالا شناسایی و دستگیر شدند. برای این افراد ۳۲ پرونده تشکیل و ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بیش از ۹ میلیارد تومان است.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح‌های ویژه برای کاهش موبایل قاپی در سطح شهر تهران گفت: به غیر از اجرای طرح‌های رعد، طرح‌هایی به صورت ویژه و کلانتری محور و محله محور شروع شده است و هر کلانتری طرح‌هایی را متناسب با نوع جرم در آن محل اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت موبایل‌قاپی در سطح شهر تهران کمتر شده است و با اجرای طرح‌ها به نتایج مثبتی رسیده‌ایم.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص توقف اجرای طرح کاهش نیز گفت: انجام معاینه فنی اقدامی لازم و ضروری است و برای سلامت مردم و ایمنی خودروها بسیار مهم است اما باید به گونه‌ای امکانات آن فراهم باشد که برای مردم ایجاد دردسر نکند. در ابتدای اجرای طرح کاهش که خودروها برای دریافت معاینه  فنی به این مراکز مراجعه می‌کردند ما با حجم بسیاری از خودروها مواجه بودیم و در برخی موارد صف‌های طولانی مشاهده می‌شد. از همین رو تصمیم گرفتیم فرصتی را برای معاینه فنی در اختیار خودروها قرار دهیم تا با کاهش صف‌ها در مقابل مراکز معاینه فنی مواجه باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه زیرساخت‌های لازم از جمله دوربین‌ها برای اجرای طرح کاهش آماده است و به زودی زمان اجرای این طرح را اعلام خواهیم کرد اما از شهروندان درخواست دارم که هرچه سریع‌تر برای دریافت معاینه فنی مراجعه کنند. در حال حاضر گفته می‌شود زمان حضور در صف‌های معاینه فنی به حداکثر یک ساعت کاهش یافته است اما همین که ما اعلام کنیم این طرح را اجرا می‌کنیم باز هم شاهد صف‌های طولانی در مقابل مراکز معاینه فنی خواهیم بود چرا که مردم در حال حاضر مراجعه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم شهروندان هرچه سریع‌تر برای دریافت معاینه فنی به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص ترافیک روز گذشته شهر تهران گفت: دیروز به دلیل بارش باران شاهد ترافیک در برخی نقاط تهران بودیم. همکاران من از ابتدای صبح در خیابان‌ها حضور داشتند. اما همانطور که می‌دانیم با توجه به سردی هوا و بارش باران حجم خودروها در سطح شهر تهران افزوده شده و حمل و نقل عمومی نیز پاسخگوی نیاز نیستند.

وی ادامه داد: در روز گذشته سردار مهماندار در کف خیابان بود و برای کاهش ترافیک در سطح شهر تهران تلاش می‌کرد اما همانطور که گفتم حجم استفاده از خودروها در زمان بارندگی در سطح شهر زیاد می‌شود.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از انهدام یک باند جعل اسکناس خبر داد و گفت: این باند دو نفره اقدام به جعل اسکناس‌های تقلبی و مسکوکات می‌کردند که خوشبختانه توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور شهرداران مختلف در شهرداری تهران اختلالی در کار پلیس ایجاد می‌کند؟ گفت: پلیس در اجرای طرح‌ها با شهرداری همکاری دارد اما حضور شهرداران مختلف خللی در کار پلیس ایجاد نمی کند. ما آمادگی کامل را داریم که با هر فردی که به عنوان شهردار تهران منصوب شود همکاری داشته باشیم. همچنین با همه شهرداران مناطق نیز همکاری لازم را داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز