خبرگزاری کار ایران

کشف اشیاء عتیقه با قدمت ۲ هزار سال و به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۱۴

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف اشیاء عتیقه 2 هزار ساله به ارزش 150 میلیارد ریال در شهرستان بهشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "سیدمحمود میرفیضی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و آثار تاریخی توسط افرادی سودجو در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس آگاهی بهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهمان را که با تشکیل باندی 5 نفره به خرید و فروش اشیاء عتیقه در این شهرستان فعالیت داشتند، شناسایی کردند.

سردار میرفیضی، خاطرنشان کرد: با همکاری ماموران پلیس آگاهی و ماموران اداره میراث فرهنگی، متهمان دستگیر و در بازرسی از محل سکونت این افراد 8 قطعه شیء تاریخی با قدمت 1800 تا 2 هزار ساله کشف شد.

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، میرفیضی ارزش اشیاء عتیقه کشف شده را برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر 150 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ، هویت و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو، قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز