خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده از شهردار تهران درخواست کرد؛

مشکل 400 نفر از کارگران بازنشسته اتوبوسرانی حل شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۶۰

افشین حبیب از شهردار تهران درخواست کرد که به مشکل 400 نفر از کارگران بازنشسته شرکت اتوبوسرانی رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عضو شورای شهر تهران در صد و یکمین جلسه این شورا ضمن تسلیت درگذشت مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی سازمان گفت: این دو عزیز خدمات فراوانی به جامعه کارگری ارائه کردند.

حبیب افشین‌زاده طی تذکری اظهار کرد: توجه به کارگران از جهت تقویت معیشت و بهبود شرایط زندگی و همچنین رعایت قانون در قبال آنان از اولویت‌های اساسی شورای پنجم است به رغم چنین اهمیتی شاهد عدم اجرای مفاد برخی قوانین در این حوزه هستیم.

وی اضافه کرد: براساس قانون اصلاح تبصره 2 الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام میزان چهار درصد به نرخ حق بیمه مقرر در قانون تامین اجتماعی افزوده شده است که در صورت تقاضای مشمولان، به طور یکجا یا به طور اقساطی توسط کارفرمایان پرداخت خواهد شد.

حبیب زاده در ادامه گفت: همچنین براساس قانون یاد شده، بیمه‌شدگانی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به تاریخ قبل از تصویب این قانون باشند، می‌توانند با استفاده از مزایای این قانون درخواست بازنشستگی کنند. در این صورت با احراز شرایط توسط بیمه شده، کارفرمایان مکلفند حق بیمه و میزان مستمری برقراری را تا احراز شرایط مندرج در قانون و همچنین چهار درصد میزان مستمری برقراری نسبت به سنوات قبل از تصویب این قانون را یک جا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به‌رغم مفاد قانونی یاد شده که شامل حدود 400 نفر از کارکنان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران می‌شوند اجرای آن در خصوص پرداخت مطالبات و نیز بازنشستگی آنان عملیاتی نشده و موجب اعتراضات و پیگیری از سوی این افراد شده است.

حبیب‌زاده در پایان خواستار آن شد که شهردار تهران، پیگیری‌های لازم را در این خصوص در اسرع وقت انجام دهد و نتیجه را به شورای شهر تهران اعلام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز