خبرگزاری کار ایران

شیخ خبر داد:

ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۴۹

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران خبر داد و تاکید کرد: با توجه به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان در مجلس شورای اسلامی این ابلاغیه در شهرداری تهران به عنوان یکی از مشمولان این قانون صادر شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شیخ در تشریح ابلاغیه قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: بر اساس این مصوبه بانوان کارمند دارای همسر یا فرزند معلول به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی کشور) از تسهیلات مقرر در قانون راجع به خدمت نیمه ‌وقت بانوان مصوب ۱۰ آذر سال ۱۳۶۲ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با استفاده از حقوق و مزایای کامل بهره‌‌‌‌مند خواهند شد.

وی افزود: کارمندان مرد دارای همسر معلول یا دارای فرزند معلول تحت سرپرستی و فاقد مادر به شرط نگهداری فرد دارای معلولیت در منزل (با تأیید سازمان بهزیستی کشور) با یک چهارم کسر ساعات کار هفتگی، از حقوق و مزایای کامل استفاده خواهند کرد همچنین دستگاه‌های مشمول مکلف هستند ساعات کار هفتگی شاغلان دارای معلولیت‌های شدید و خیلی شدید را تا ۱۰ ساعت کاهش دهند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران از کلیه واحدها و سازمان‌‌‌‌‌‌های تابعه خواست در اسرع وقت مدارک و مستندات مشمولان بندهای این بخشنامه را جهت بررسی و برقراری مزایای مذکور به اداره کل منابع انسانی ارسال کنند تا اقدامات لازم برابر مقررات به عمل آید. 

شیخ ادامه داد: ۵۰ درصد حقوق و مزایای یکی از اولیای افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید مادامی که مسئولیت پرداخت هزینه‌‌‌های مترتب بر معلولیت فرد برعهده اولیا باشد، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود و برابر تبصره این ماده، آیین‌نامه اجرایی آن پس از تصویب هیأت محترم وزیران طی بخشنامه جداگانه‌‌‌‌ای به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز