خبرگزاری کار ایران

واکنش شورای شهر تهران به اظهارات غلامرضا انصاری برای پست شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۶۵

الهام فخاری با اشاره به اینکه پس از 15 ماه از آغاز به کار شورای شهر پنجم هنوز تحولی جدی در حوزه پسماند ایجاد نشده است گفت: در برنامه آقای انصاری برنامه زمانی مشخص برای تغییر مدیریت پسماند وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نوبت عصر نودونهمین جلسه شورای شهر تهران و در ادامه روند ارائه برنامه‌ها از سوی کاندیداهای تصدی شهرداری تهران، غلامرضا انصاری به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و پس از آن اعضای شورای شهر تهران به ارائه نظرات و سوالات خود در خصوص برنامه وی پرداختند در این جلسه الهام فخاری خطاب به غلامرضا انصاری اظهار کرد: برنامه شما با تکیه بر مفاهیمی مثل عدالت و رفاه ارائه شد و این از محاسن آن است. شما در شورای شهر چهارم حضور داشته‌اید و از منافع مردم در مقاطع مختلف در این شورا دفاع کرده‌اید که این از نقاط قوت شما برای تصدی پست شهرداری تهران است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اَبرچالش آب گفت: اینکه ما چگونه مردم را نسبت به مصرف آب هشیار کنیم و شهرداری به عنوان یک نهاد همکاری در این حوزه چگونه عمل کند بسیار مهم است. ضمنا لطفا بفرمائید بحث دیپلماسی شهری را در وضعیت خود چگونه می‌بینید.

فخاری ادامه داد: برای تغییر مدیریت پسماند در برنامه شما بازه زمانی مشخص وجود ندارد ما پس از ۱۵ ماه هنوز در حوزه مدیریت پسماند تحول جدی نداریم در حالی که بنیادی‌ترین وظیفه شهرداری، خدمات شهری است.

در ادامه جلسه حسن رسولی، با اشاره به اینکه غلامرضا انصاری در مجلس، وزارت خارجه، بهزیستی، شورای شهر و ... تجارب ارزنده‌ای داشته است، گفت: آقای انصاری در برنامه خود به ایجاد سازوکار آموزشی هدفمند و برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل شهرداری اشاره کرده است. وجود دانشگاه علمی – کاربردی یکی از مسائل ما در شهرداری است و ما حتما سال آینده اقدام به تعطیلی این مراکز خواهیم کرد. آیا منظور شما از سازوکار آموزشی ایجاد دانشگاه علمی – کاربردی دیگری است.

وی ادامه داد: شما گفته‌اید برای مهار فساد ساختاری در شهرداری  اقدام خواهید کرد آیا فساد در شهرداری واقعا ساختاری است.

پس از سخنان رسولی، مجید فراهانی با اشاره به اینکه غلامرضا انصاری سال‌ها رئیس بهزیستی کل کشور بوده است، گفت: دسترس پذیر کردن تهران برای معلولان و سالمندان مطالبه مشترک شهرداری و بهزیستی بوده است و ما در این عرصه موفق نبوده‌ایم. مشخصا برنامه عملیاتی شما برای این موضوع چیست؟

در ادامه زهرا نژادبهرام اظهار کرد: آقای انصاری لطفا بفرمائید فارغ از تبعیض جنسیتی چه برنامه‌ای برای منابع انسانی شهرداری تهران دارید؟

پس از نژادبهرام، احمد مسجدجامعی گفت: ۴.۵ میلیون نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند چه کنیم که به قیمت افزایش درآمدهای شهرداری به گروه‌های فرودست بیش از فشار وارد نکنیم.

همچنین آرش حسینی میلانی در پرسش از برنامه غلامرضا انصاری گفت: شما در برنامه‌تان رویکرد و توجه مناسبی به مشارکت شهروندان در عرصه اجتماعی و فرهنگی دارید. 

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته سیاست‌سازی اجتماعی شهری از جمله محورهای برنامه‌های شما است، اظهار داشت: با توجه به پتانسیل‌هایی که شهر تهران برای ساماندهی مسائل اجتماعی در قالب شورایاری‌ها وجود دارد، زمینه و محور فعالیت شورایاری‌ها در عرصه مدیریت شهری در برنامه‌های شما چیست و با چه رویکردی می‌خواهید مشارکت آنها را در مراحل مختلف انجام پروژه‌ها جلب کنید؟

در ادامه، محسن هاشمی رفسنجانی از غلامرضا انصاری درخواست کرد تا چند پروژه عملیاتی خود را در حوزه‌های مختلف ذکر کنند.

ناهید خداکرمی نیز با اشاره به اینکه غلامرضا انصاری یکی از چهره‌های خوشنام جامعه پزشکی است گفت: در برنامه شما جستجو کردم اما در خصوص بهبود سلامت شهروندان برنامه‌ای نیافتم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران حدود ۶۸ هزار پرسنل دارد که ۱۳ نفر آنان فقط در سال ۹۶ اضافه شده‌اند چه برنامه‌ای برای ایجاد حرکتی نوآورانه در خصوص منابع انسانی شهرداری دارید؟

محمدسالاری در ادامه جلسه با اشاره به سوابق درخشان غلامرضا انصاری در  حوزه مدیریتی اعم از سفارت و استانداری گفت: روزهای اوج سازمان بهزیستی در زمان مدیریت ایشان بود.

وی ادامه داد: آقای انصاری لطفا بفرمائید برای اصلاح فرآیندهای مالی در شهرداری چه برنامه‌ای دارید و دیدگاه شما نسبت به استفاده از بدنه شهرداری در مدیریت‌ها و ارتقای جایگاه کارکنان چیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز