خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسیِ دانشگاه گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۲۸

در آیینی با حضور مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، "مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه گیلان" افتتاح و فعالیت رسمی خود را جهت جذب و آموزش متقاضیان یادگیری زبان فارسی آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه گیلان، این مرکز در ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی با فضای آموزشی در دو طبقه با زیربنای ۱۲۲۴ متر مربع واقع شده است.

طبقه همکف دارای ۴ کلاس درس هرکدام به متراژ ۱۰۰ متر و طبقه اول دارای پنج آزمایشگاه فعال و یک آزمایشگاه در حال تکمیل با متراژ ۵۱۰ متر مربع و اتاق مهمانان ویژه با متراژ ۴۴ متر است.

در این مرکز، دوره‌های آموزشی زبان فارسی برای طیف وسیعی از علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی و نیز افرادی که بنا به ضرورت نیاز به یادگیری زبان فارسی دارند و با قصد ارتقای دانش خود را در قالب برنامه‌های دانشگاهی دارند، طراحی شده است.

از این دوره‌های آموزشی می‌توان به مواردی از قبیل دوره‌های آموزش دانشگاهی زبان فارسی؛ دوره‌های آزاد آموزش زبان فارسی؛

دوره‌های آموزشی زبان و ادبیات فارسی؛ دوره‌های گیلان شناسی؛

دوره تربیت مدرس زبان فارسی و دوره‌های دانش افزایی استادان زبان و ادبیات فارسی کشورهای خارجی اشاره کرد.

علاوه بر آموزش حضوری زبان آموزان و علاقه مندان به زبان و ادبیات فارسی، از برنامه‌های آینده این مرکز استفاده از سیستم‌های مجازی و طراحی برنامه های آموزش مجازی و از راه دور زبان فارسی برای افرادی است که به هر دلیل نمی توانند در برنامه های حضوری شرکت کنند.

مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه گیلان؛ جذب زبان آموزان زبان فارسی از کشورهای دیگر و ایجاد استانداردهای لازم علمی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان از طریق پژوهش های انجام گرفته سایر مراکز برجسته دانشگاهی و استادان مرکز را به عنوان هدف های مهم خود دنبال می کند.

به این منظور با ایجاد فرصت های مطالعاتی و جذب علاقه مندان به پژوهش در دوره پسادکترا، در این مرکز پژوهش نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز