خبرگزاری کار ایران

ارزشگذاری اقتصادی کالاها و خدمات اکوسیستمی در زنگ آموزش محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۶۳۰

برنامه بیست و چهارمین زنگ آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با اختصاص به موضوع آشنایی با ارزشگذاری اقتصادی کالاها و خدمات اکوسیستمی فردا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، آرش یوسفی، مدیرکل دفتر آموزش محیط‌زیست در این خصوص گفت: در این برنامه آموزشی، حمید امیرنژاد، مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه ساری، مبحث «آشنایی با ارزشگذاری اقتصادی کالاها و خدمات اکوسیستمی» را تشریح می‌‌‌کند.

وی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی، اهمیت و ضرورت ارزشگذاری اقتصادی، مبانی نظری ارزشگذاری اقتصادی منابع زیست‌محیطی، کارکردها وکالاها و خدمات منابع زیست‌ محیطی و همچنین روش‌های ارزشگذاری اقتصادی کالاها و خدمات منابع زیست‌محیطی تبیین می شود.

مدیرکل دفتر آموزش محیط‌زیست ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع طبیعی و محیط زیستی، حفاظت از محیط زیست هزینه‌هایی را به دنبال دارد و سؤالاتی که مطرح می شود این است که آیا این هزینه‌ها با منافع حاصل از این حفاظت جبران خواهد شد؟ اگر حفاظت انجام نشود چه هزینه‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت؟ آیا هزینه‌ها و منافع به گونه بهینه  GDP میان جمعیت حاضر و نسل‌های آتی تخصیص یافته است؟ برای پاسخ به این سؤالات بدون شک آگاهی از ارزش نسبی منابع زیست‌محیطی و اکوسیستم‌ها اجتناب‌ناپذیر است و حمید امیرنژاد در این برنامه آموزشی می‌‌‌‌کوشد تا دانسته‌‌‌‌ها و تجربه هایش برای علاقمندان بیان کند. شرکت برای عموم در این برنامه از زنگ آموزش آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز