خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت دریافت هرگونه وجه در مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۶۹

عصر امروز آئین رونمایی از سامانه حساب یکپارچه مدارس برگزار شد و با راه‌اندازی این سامانه دریافت هرگونه وجه نقد در مدارس ممنوع است.

به گزارش ایلنا، عصر امروز آئین رونمایی از سامانه حساب یکپارچه مدارس در سالن جلسات معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد.

در این آئین به‌طور هم‌زمان و با استفاده از ویدئوکنفرانس از 85 هزار سامانه حساب یکپارچه مدارس سراسر کشور رونمایی شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در این آئین گفت: باهدف شفاف‌سازی فعالیت مالی مدارس اعم از کلیه دریافت‌ها و همچنین هزینه هااین سامانه همه مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد.

علی الهیار ترکمن اظهار کرد: اخذ هزینه‌های جانبی توسط مدیران مدارس برخی اوقات باعث نارضایتی والدین می‌شد لذا برای حل این مشکل به این نتیجه رسیدیم که سامانه‌ای را برای ساماندهی وضعیت مالی مدارس ایجاد کنیم.

وی استفاده از این سامانه را برای مدیران مدارس الزامی دانست و افزود: همه فعالیت‌های مالی مدارس باید در قالب این سامانه اقدام انجام شود و کلاس‌های فوق‌برنامه همراه با جزئیات هزینه‌ها و شرایط برگزاری در این سیستم مشخص شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی از ممنوعیت دریافت هرگونه وجه نقد در مدارس خبر داد و تصریح کرد: با رونمایی از این سامانه 85 هزار مدرسه تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرند و پس از ایجاد زیرساخت‌های لازمه تمامی 105 هزار مدرسه وارد این سامانه خواهند شد.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش‌وپرورش نیز در این آئین هدف اصلی ایجاد این سامانه مالی یکپارچه را سامان‌دهی مشارکت‌های مالی مدارس عنوان و اعلام کرد: حساب یکپارچه مدارس ایجادشده در سال ۹۵باعث جمع‌آوری حساب‌های متفرقه مدارس شد و ما پس از رفع نقایص آن، امروز آن را به‌عنوان یک سامانه مالی یکپارچه ارائه می‌کنیم.

منصور مجاوری از کد دار شدن همه 14 میلیون دانش آموز با تلاش مرکز فناوری و اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد و افزود: والدین می‌توانند با استفاده از این کد وارد سامانه حساب یکپارچه مدارس شوند و از فهرست برنامه‌های فوق‌برنامه مطلع شوند و همچنین از وضعیت پرداخت‌های خود نیز باخبر شوند.

وی از ارسال پیامک دریافت پول به والدین در این سامانه خبر داد و تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی کاملاً اختیاری است و اولیا می‌توانند پس از ورود به سامانه یکپارچه مالی مدارس و مشاهده صورت‌وضعیت پرداخت‌های خود در کارپوشه مربوطه و همچنین کلاس‌های فوق‌برنامه از طریق درگاه الکترونیکی نسبت به پرداخت وجه موردنظر اقدام کنند.

مشاور اقتصادی وزیر شفافیت در دریافت‌ها و هزینه‌های مدارس و شناسایی منابع غیردولتی مدارس را از مزایای این سامانه برشمرد و خاطرنشان کرد: سامانه حسابداری مدارس نیز با این سامانه لینک می‌شوندو کلیه مدیران موظف به استفاده از این سامانه هستند لذا اخذ هرگونه وجه نقد در مدارس ممنوع و قابل‌پیگیری است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه در پایان خرداد بتوانیم گزارشی شفاف و کامل از همه دریافت‌های غیردولتی و هزینه‌های صورت گرفته برای اولیا ارائه داد.

مجاوری از کنترل پرداخت‌های اولیا توسط مدیران مدارس خبر داد و تأکید کرد: این سامانه در حال حاضر ویژه مدارس دولتی است و مدارس غیردولتی را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز