خبرگزاری کار ایران

پاسخ معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری به برخی نگرانی‌‌ها:

فرآیند بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران طبق روال در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۳۸

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با بیان اینکه روند بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران در شورای شهر به‌صورت عادی در حال پیگیری است، تأکید کرد: براساس روند برنامه‌ریزی شده قبلی و قول شورای شهر، برنامه سوم توسعه شهر تهران تا بیستم آذرماه تصویب و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سکینه اشرفی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص تأخیر در تصویب و اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران، اظهار کرد: کار تدوین برنامه سوم توسعه شهر تهران در حالی در فروردین‌ماه امسال به‌صورت رسمی آغاز شد که شهردار سابق پایتخت استعفاء داده بود و شهرداری با سرپرست اداره می‌شد اما این موضوع باعث اخلال در تدوین برنامه نشد و با آمدن مهندس افشانی، طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، لایحه تقدیم شورای شهر تهران شد.

معاون شهردار تهران، برنامه‌ریزی و حرکت بر مسیر یک برنامه مدون را اصلی‌ترین موضوع در توسعه شهر دانست و افزود: تفرق مدیریت و تقسیم وظایف حاکمیتی اداره شهر در بین نهادهای متعدد ویژگی اصلی نظام مدیریت شهری است؛ ویژگی که مشکلات شهر تهران را به‌دلیل قرار گرفتن در موقعیت پایتختی کشور و حضور وزارتخانه‌‌ها و دستگاه‌های کلان حاکمیتی دو چندان کرده است و چنین موضوعی در ارائه برنامه سوم برای شهر تهران و نه شهرداری تهران، به صورت خاص مورد توجه قرار گرفته است.

وی آلودگی هوا، ترافیک و انسجام اجتماعی سه مسئله اصلی شهروندان تهرانی در نظرسنجی‌های صورت گرفته دانست و افزود: مطالبه اصلی شهروندان از شهردار تهران، رسیدگی به این اولویت‌هاست و برنامه سوم توسعه شهر تهران نیز برمدار این اولویت‌ها تدوین‌شده است؛ بنابراین شهرداری پایتخت نیز باید خود را ملزم به رسیدگی به این دغدغه‌های شهروندان بداند.

به گفته اشرفی، مهم‌ترین دستور کار شهرداری در 5 سال آینده، تحقق اهداف برنامه سوم توسعه شهر تهران براساس اولویت‌های ابلاغی شورای شهر در اسفندماه سال گذشته است.

معاون شهردار تهران با اشاره به تصویب کلیات برنامه سوم توسعه شهر تهران در کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر تهران به‌عنوان کمیسیون تخصصی بررسی برنامه، اضافه کرد: بازآرایی مفاد برنامه برای حفظ انسجام و پیوستگی احکام برنامه براساس نظرات تخصصی اعضای شورای شهر، همزمان با بررسی برنامه در کمیسیون‌های شورای شهر به معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا تفویض شده است و کمیته‌های تخصصی تدوین برنامه با توجه به سه رویکرد فرآیندی، نتیجه‌گرایی و تاثیرگذاری، ارزیابی پیشنهادات کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی شورای شهر تهران را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، شورای شهر قرار است تا بیستم آذرماه برنامه سوم را مصوب و به شهرداری ابلاغ کند تا براساس این برنامه، لایحه بودجه سال 98 نیز تا آخر دی‌ماه به شورا تقدیم شود؛ بنابراین زمانی برای از دست دادن فرصت‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز