خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین اعلام کرد:

ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیش از ۱۰۰هزار زائر اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۷۱۰

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی گفت: از ۲۱ مهر تا ۱۰ آبان ماه سال جاری، صد هزار و ۶۰۱ نفر از زائران در بخش اورژانس پیش بیمارستانی و ۱۳۸ هزار و ۹۳۱ نفر در بخش بیمارستانی، از خدمات درمانی و فوریت های پزشکی بهره مند شدند.

به گزارش ایلنا،‌ پیرحسین کولیوند با اعلام این خبر اظهار داشت: از صد هزار و ۶۰۱ نفر زائری که از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) بهره مند شدند، ۵۹۴۵۸ نفر مرد و ۴۱۱۴۳ نفر زن بودند. همچنین در این مدت علاوه بر ۹۲۶۳۲ زائر ایرانی، ۷۹۶۹ زائر از اتباع خارجی خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور و در حوادث غیرترافیکی، ۴۴۶۸ بیمار به مراکز درمانی منتقل و ۹۴۹۱۷ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند. همچنین در حوادث ترافیکی ۹۵۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۴۶ نفر در محل درمان شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور درخصوص ارائه خدمات بیمارستانی به زائران اربعین حسینی گفت: از ۲۱ مهر تا ۱۰ آبان ماه، ۱۳۸ هزار و ۹۳۱ نفر از خدمات بیمارستانی بهره مند شدند که ۷۷۲۶۴ نفر از آنها مرد، ۶۱۶۶۷نفر از آنها زن بوده و از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۳۱۶ نفر ایرانی و ۶۱۵ نفر نیز، اتباع خارجی بودند.

رییس کمیته بهداشت و درمان با اشاره به مراجعه ۳۹۵۱۸ نفر به درمانگاه های سیار و ۳۰۳۵۰ نفر به درمانگاه های تخصصی در مناطق مرزی، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۳۴ هزار و ۴۵۳ نفر از بیماران و مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی ترخیص شده اند، اما هنوز ۴۴۷۱ نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

کولیوند افزود: در این مدت، ۴۳ نفر از بیماران و مصدومان توسط بالگرد های اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند که ۳۲ نفر از آنها مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۱۱ نفر مربوط به حوادث ترافیکی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت مذکور، ۲۳۰ نفر از مصدومان و بیماران از کشور عراق به پایانه های مرزی منتقل و از طریق اورژانس به بیمارستانه ای مشخص شده، انتقال یافتند که از این بین، ۲۱۲ نفر به مرز مهران، ۱۱ نفر به مرز شلمچه و ۷ نفر به مرز چذابه منتقل شدند.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی گفت: همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ به ۱۹۴ نفر در مرز دوغارون، ۶۳۸۴ نفر در مرز میرجاوه، ۶۹۷ نفر در مرز آستارا، ۴۲۸۴۱ نفر در مرز مهران، ۱۳۴۵۷ نفر در مرز چذابه و ۳۷۰۲۸ نفر در مرز شلمچه، خدمات فوریت های پزشکی را ارائه کردند.

 کولیوند درخصوص خدمات بهداشتی ارائه شده توسط کارشناسان وزارت بهداشت، گفت: کارشناسان بهداشتی وزارت بهداشت در مناطق مرزی و کشور عراق، کنترل و نظارت های لازم را انجام دادند به گونه ای که در این بازه زمانی ۱۰۶۰۳ بازدید توسط تیم های بهداشتی وزارت بهداشت در کشور عراق، ۱۷۸۲ مورد، اصلاح سیستم آبرسانی و پساب، ۳۰۲۰ مورد، نظارت بر توزیع غذا، ۳۴۰۰ مورد سنجش پرتابل و ۴۱۱۴ مورد کلرسنجی انجام دادند.

وی با اشاره به کلرزنی ۴ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ لیتر آب با حضور کارشناسان وزارت بهداشت در کشور عراق، گفت: در این مدت به ۴۱۹۶۷ نفر زائران و ۱۳۰۲۱ نفر از خادمین موکب ها، آموزش های لازم بهداشت فردی و محیط ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز