خبرگزاری کار ایران

تشریح خدمات بهداشتی به زائران اربعین در ایلام

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۵۹۵

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام، خدمات و فعالیت های حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین حسینی در سطح استان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، راضی ناصری فر گفت: پرسنل حوزه بهداشت در ایام تردد زائران اربعین حسینی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا بهترین خدمات را ارائه کنند.

وی ادامه داد: هدف ما آموزش از طریق پیام های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع و بروز بیماری ها در بین زائران است. بنابراین آموزش چهره به چهره یکی از اهدافی است که در ایام تردد زائران همواره مورد توجه بوده که در این مدت، آموزش و توصیه های بهداشتی به 9685 نفر از زائران به صورت چهره به چهره داده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: نیروهای بهداشت محیط به منظور حفظ سلامت مواد غذایی مورد مصرف زائران از اماکن و مراکز تهیه و توزیع فروش مواد غذایی و مواکب در استان و خصوصا در شهرستان مهران، تعداد 3152 مورد بازدید کرده و 342 مورد از آب آشامیدنی و مواد غذایی نمونه برداری شده است.

وی تصریح کرد: به منظور اطمینان از در دسترس بودن آب شرب سالم و بهداشتی برای زائران، تعداد 1119 مورد کلرسنجی آب در مناطق مختلف انجام شده است.

ناصری فر اضافه کرد: به منظور حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از فروش و عرضه مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی توسط بازرسین بهداشت محیط، بالغ بر 4208 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از فروشگاه ها، مراکز تولید و عرضه موادغذایی جمع آوری شده است.

وی بیان داشت: همچنین در مراکز بهداشتی و درمانی تعداد 10505 نفر از زائران مورد ویزیت قرار گرفته و به 450 نفر از زائران نیز مشاوره های مادر و کودک انجام شده و در صورت نیاز، کارشناسان سلامت روان و تغذیه برای مشاوره به زائرین در گیت های ورودی به استان آماده خدمت می باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پایان یادآور شد: در ایام تردد زائران تعداد 27686 عدد پمفلت آموزشی توزیع شد و همچنین استفاده از نرم افزارهای سلامت محور تلفن همراه در اتوبوس های حامل زائرین به منظور ارتقای وضعیت بهداشت در بین زائران توسط کارشناسان بهداشتی آموزش داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز