خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

انتقاد از عدم رسیدگی به تخلفات گذشته/سازمان بازرسی شهرداری معاملات را بررسی کنید

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۸۶

عضو شورای شهر تهران گفت: لازم است سازمان بازرسی شهرداری کم و کیف معاملات را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر اظهار کرد: به نظر می رسد عدم رسیدگی به تخلفات گذشته می‌تواند مسیر شفاف ‌سازی امروز شورای شهر تهران را مخدوش کند. شرایط امروز شهرداری تهران با بدهی چندین هزار میلیاردی و معاملات ضربدری و صوری بانک شهر، شهرداری و کارگزاری های زیرمجموعه آن در خرید و فروش هولوگرام و به عبارتی پیش فروش شهر، ایجاب می کند تا سازمان بازرسی شهرداری کم و کیف معاملات را بررسی و به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برساند.

ناهید خداکرمی ادامه داد: بر اساس گزارش بند 7 حسابرسی بانک شهر که در وبسایت سازمان بورس قابل احصا است، در تاریخ 2 اسفند ماه سال 1395، مطابق با صورتجلسه 23.10.95 وامی به مبلغ 2100 میلیارد تومان به صورت در یافت وام جهت خرید و تهاتر عوارض ساختمانی و تراکم و ملک به شخصی حقیقی پرداخت شده و هم‌زمان همین مبلغ وام نیز از بانک آینده به شرکت‌های کارگزاری وابسته به بانک شهر پرداخت شده که در این ارتباط مبایعه نامه ای موجود نیست و بازگشت اقساط وام فوق نیز انجام نشده است.

وی افزود: به نمونه دیگری که در فضای مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد اشاره می‌کنم؛ در تاریخ 10 آبان ماه سال 93، قرارداد زمینی به پلاک ثبتی 6923/1394 به مساحت 920 متر و مبلغ 950 هزار میلیارد ریال که بخشی تهاتر ملک و هولوگرام بابت بدهی فروشنده و بخشی نیز نقد پرداخت شده، در صورتی که قیمت کارشناسی زمین فوق 45 میلیارد تومان بوده است. این معامله بین فروشنده حقیقی و کارگزاری جهان وابسته به بانک شهر به ثبت رسیده‌است.

انتظار می‌رود تا سازمان بازرسی کم و کیف معاملات فوق را استخراج کرده و اگر تخلفی صورت گرفته است، به اطلاع افکار عمومی و شورای اسلامی شهر تهران برسد و برای حفظ حقوق شهروندان تهرانی از طریق قانونی پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز