خبرگزاری کار ایران

فراهانی در گفت‌وگو با ایلنا:

دستگیری سازندگان فیلمِ کودکی که ادعا می‌کند، گوشش بریده شده/شهرداری کودک را پیدا کرد/پیمانکاران پسماند با یکدیگر درگیر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۰۹

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: گوش کودک به وسیله پیمانکاران شهرداری بریده نشده و بررسی‌ها نشان می‌دهد کسانی که فیلم را گرفته‌اند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شد که نشان می‌داد کودکی زباله‌گرد به فیلمبردار می‌گوید پیمانکاران پسماند شهرداری که سوار بر وانت بودند گوش او را با تیغ بریده‌اند. پس از انتشار این فیلم شخصیت‌های اول کشور همچون معاون اول رئیس جمهور واکنش نشان داده و شهردار تهران، و وزارت اطلاعات رسیدگی به این ماجرا را آغاز کردند.

مجید فراهانی (عضو شورای شهر )که روز گذشته این فیلم در صحن علنی شورای شهر به انتشار گذاشته بود امروز صبح در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این فیلم در حقیقت صحنه‌سازی بوده است.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که بر چه اساسی این فیلم را صحنه‌سازی می‌داند، گفت: انتشار این فیلم افکار عمومی را جریحه‌دار کرد و من تعهد دادم آن را پیگیری خواهم کرد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه شهردار دستور پیگیری جدی این ماجرا را داده بود، افزود: شهرداری تهران روز گذشته این کودک را پیدا کرده است. وی  به ما اعلام کرد که تحقیقاتشان نشان می‌دهد، گوش این کودک در حادثه دیگری خراش خورده است.

فراهانی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، گوش این کودک بریده نشده است و دو نفر با صحنه‌سازی این فیلم را تهیه کرده‌اند. دوربین‌های موجود در خیابان، پلاک خودروی این دو فردی که این فیلم را تهیه کرده‌اند شناسایی و آنها را دستگیر کرده‌اند و به دنبال انگیزه‌های سازندگان فیلم می‌گردند.

عضو شورای شهر با بیان اینکه سیستمی که در شهرداری تهران برای پسماند وجود دارد بسیار ناکارآمد است، افزود: ما پیگیر تغییر این فرآیند هستیم چراکه کوه‌های زباله تبدیل به یک تهدید جدی برای استان شده است. باید منتظر باشیم تا ببینیم نهادهای مسئول علت تهیه این فیلم را چه چیز اعلام می‌کنند.

فراهانی در پاسخ به این سوال که از کجا مطمئن است کودک به ماموران راستش را گفته و مرعوب آنان نشده است، افزود: البته همواره شاهد هستیم پیمانکاران پسماند با یکدیگر درگیر می‌شوند و برخوردشان با کودکانی که برایشان کار می‌کنند بسیار بد است. اینکه این فرآیند به آسیب‌های اجتماعی دامن زده بی‌شک صحت دارد و با توجه به این ساختار ممکن است اتفاقاتی حتی بدتر هم بیفتد.

عضو شورای در پاسخ به سوال دیگری که چرا باید افرادی چنین فیلمی را به صورت جعلی منتشر کنند، افزود: مقامات مسئول پیگیر این مساله هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز