خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد اربعین در گفت‌وگو با ایلنا:

تاکنون مشکل امنیتی در خاک ایران و عراق گزارش نشده‌است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۴۵۷

سخنگوی ستاد اربعین گفت:‌ تاکنون نه در داخل عراق و نه در داخل کشور مشکل امنیتی نداشتیم و امیدوارم طی روزهای باقیمانده هم مسئله امنیتی نداشته باشیم.

شهریار حیدری (سخنگوی ستاد اربعین) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار بالای آسیب به خودرو در مناطق مرزی و تدابیر اتخاذ شده در این زمینه گفت: در سه سال گذشته پروژه توسعه پارکینگ‌ها در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی را داشتیم. طبیعتا در سال اول بحث زیرساخت‌ها مطرح بود و امکانات به شکل کنونی نبود.

وی ادامه داد: البته در سال‌های گذشته کار اجرایی در این زمینه شروع شده بود، اما خودروها برای رفتن به پارکینگ شرایط دشواری داشتند. خوشبختانه امسال محل پارک مناسب برای حدود ۲۶۰ هزار خودروی عمومی و سواری در مرزهای چذابه، مهران و شلمچه فراهم شده است.

حیدری با بیان اینکه همزمان ۲۶۰ هزار خودرو می‌توانند در این محل‌ها پارک کنند، توضیح داد: سعی می‌کنیم؛ سال آینده این پروژه را تکمیل کنیم تا این محل‌ها آسفالت شوند، البته بخشی از این پروژه آسفالت شده و بخش دیگر آن نیز برای آسفالت شدن آماده است، اما برای سال آینده قطعا خیلی بهتر از امسال و سال‌های گذشته خواهد شد.

سخنگوی ستاد اربعین با اشاره اینکه در حال حاضر مشکلی برای پارک خودروها وجود ندارد، گفت:  از طرفی پارکینگ‌ها حصار کشی شده‌اند و دوربین دارند. همچنین برای پارک خودروهای زائران نوبت‌دهی‌های لازم صورت می‌گیرد. علاوه بر این عوامل اجرایی در آنجا هستند و خودروها را هدایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این شرایط را در سال‌های گذشته نداشتیم و اکنون منظم‌تر شده‌است. اگر بخواهیم به وضعیت پارکینگ‌ها معدلی از صفر تا ۱۰۰ بدهیم، نمره ۸۵ را برای آن درنظر می‌گیرم و امیدواریم سال آینده این رقم به ۱۰۰ برسد و همه امکانات فراهم شود.

او در پاسخ به این سوال که همواره یکی از چالش‌های زائران تامین آب و برق بوده، آیا امسال این چالش‌ها برطرف شده‌است؟ گفت: امسال آب آشامیدنی به همه پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه مهران و خسروی به صورت لوله‌کشی انتقال یافته و این یک کار کاملا جهادی بود است. علاوه بر اینکه آب آشامیدنی مناسب وجود دارد، در همان مرزها آب بسته‌بندی به تعداد زائران نیز وجود دارد در مجموع امسال نسبت به سال گذشته برای تامین آب و برق مشکلی نداریم.

سخنگوی ستاد اربعین درباره تصادف زائران گفت: به طور کل تعداد تصادفات نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده‌است. از دولت عراق خواستیم در این زمینه همراهی کنند تا هم رانندگان آموزش ببینند و هم پلیس در این زمینه فعال شود، چون در طول جاده‌های عراق مانند ایران پلیس راهور  وجود ندارد و بیشتر در سطح شهر هستند، از همین رو در چارچوب تفاهمنامه اربعین تقاضا کردیم دولت عراق نسبت به توجیه و استقرار پلیس در مسیرها به ما کمک کند.

وی در خاتمه گفت: از تجربه سال‌های گذشته در مباحث امنیتی استفاده کردیم و برای امسال نیز تدابیری اتخاذ کرده‌ایم. تاکنون نه در داخل عراق و نه در داخل کشور مشکل امنیتی نداشتیم و امیدوارم طی روزهای باقیمانده هم مسئله امنیتی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز