خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد اربعین در گفت‌وگو با ایلنا:

خودروهای ترانزیت مرزهای جنوبی را برای تردد انتخاب کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۱۰۸

سخنگوی ستاد اربعین گفت: حضور خودروهای ترانزیت در مرز مهران باعث ترافیک در آن طرف مرز عراق نیز می شود.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عبور خودروهای ترانزیت از مرز مهران گفت: در روزهای گذشته نیز اطلاع رسانی کرده بودیم که خودروهای ترانزیت مرزهای جنوب را برای تردد انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد خودروهای ترانزیت از این مرز تردد می کنند، ادامه داد: طبیعی است که این حجم از تردد باعث ترافیک و محدودیت در این مرز می شود. همچنین 63 درصد تردد زائران نیز از این مرز انجام می شود. حضور این تعداد از خودروهای ترانزیت در مرز مهران باعث ترافیک در آن طرف مرز عراق نیز می شود.

سخنگوی ستاد اربعین با بیان اینکه تاکنون 3100 دستگاه خودروی کاپوتاژ از مرز عبور کرده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تدبیر شده است از سه راهی مهران به دهلران و جنوب خودروهای ترانزیت به مرز چزابه و شلمچه هدایت شوند. در حاضر نیز در حال رایزنی هستیم تا مسیر باز شود وخودروهای ترانزیت که در مرز مهران مانده اند نیز عبور کنند از دیگر خودروهای ترانزیت هم درخواست داریم برای تردد به مرز مهران مراجعه نکنند. باید دقت کنیم که هر چه به روزهای پایانی نزدیک می شویم ترافیک جمعیت در مرزها به ویژه مرز مهران بیشتر می شود.

حیدری درخصوص فیلم قمه کشی عراقی ها روی زائران ایرانی تصریح کرد:  این موضوع را تایید نمی کنم، اما باید بدانیم وقتی 17 الی 18 میلیون نفر از یک مسیر تردد می کنند قطعا تنش های این چنین نیز ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همیشه به زائران تاکید کردیم خود را وارد این درگیری‌ها نکنند، تاکید کرد: یک عده به شکل سازمان یافته و اجیر شده به دنبال تنش در فضای اربعین هستند چراکه نتیجه ای از درگیری ها و عملیات های انتحاری نگرفتند از همین رو به دنبال ایجاد تنش و درگیری هستند. خوشبختانه زائران ایرانی و عراقی در این زمینه بسیار هوشیار هستند و مهم این است که زائران ما به هیچ وجه وارد این بازی ها نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز