خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد اربعین در گفت‌وگو با ایلنا:

تیم ۵۰ نفره برای حضور در صرافی‌ها به نجف اعزام شده‌اند/زائران ارز را از داخل کشور تهیه کنند/ صدور ویزا به قیمت آزاد منعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۸۸۰

سخنگوی ستاد اربعین درخصوص دریافت ارز در کشور عراق و قیمت آزاد روادید توضیحاتی را ارائه داد.

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره ازدحام زائران در نجف برای دریافت ارز گفت: یک تیم ۵۰ نفره برای حضور در این صرافی‌ها به نجف اعزام شده‌اند اما توصیه ما این است که زائران ارز را از داخل کشور تهیه کرده و به کشور عراق سفر کنند تا در عراق نیز برای دریافت ارز معطل نشوند.

وی ادامه داد: در خصوص دریافت ارز در داخل کشور هیچ مشکلی وجود ندارد دریافت ارز در داخل کشور با عراق تفاوت زیادی ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم این مشکل حل شود بازهم تاکید داریم مردم ارز مورد نیاز خود را از داخل کشور تهیه کنند.

سخنگوی ستاد اربعین خاطر نشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر نیز روادید دریافت کرده‌اند همچنین بیش از یک میلیون و صد هزار نفر نیز از مرزها خارج شده‌اند.

حیدری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چند نفر امسال برای سفر اربعین از کشور خارج شوند، تصریح کرد: قاعدتا به تعدادی که روادید صادر شده از کشور خارج خواهند شد اما ممکن است مانند سال گذشته از آنجا که مدت روادید ۲ ماه است زائر تمایل داشته باشد بعد از ایام اربعین نیز از کشور خارج شود.

وی همچنین در خصوص بازارسیاه ویزا در روزهای اخیر در مقابل سفارت عراق گفت: روادید به صورت آزاد نیز عرضه می‌شود و هرکسی تمایل دارد ویزای آزاد تهیه کند با هر مبلغی می‌تواند ویزا دریافت کند. ماهیچ منعی برای اخذ روادید آزاد نداریم و غیرقانونی نیست و این به توان مالی هر فرد بستگی دارد بعد از ایام اربعین نیز مردم به قیمت آزاد روادید دریافت می‌کنند.

به گفته حیدری، ارزان بودن سفر کربلا مختص اربعین است. در حال حاضر نیز برخی با مبلغ ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان روادید دریافت می کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته کمتر ویزای جعلی داشتیم و همکاری پلیس و سفارت بسیار خوب بوده و با مواردی هم که گزارش شده به سرعت برخورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز