خبرگزاری کار ایران

به منظور شرکت در اجلاس چهلمین سالگرد بیانیه آلماتی:

وزیر بهداشت وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد/ تلاش برای انتقال تجربیات ایران در حوزه سلامت به دیگر کشورها

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۸۵۸

وزیر بهداشت به همراه هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماتی و دیدار با وزرای بهداشت چند کشور جهان، وارد آستانه قزاقستان شد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در بدو ورود به آستانه با اشاره به چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماتی، اظهار داشت: این اجلاس با موضوع مراقبت‌های بهداشتی اولیه و پوشش همگانی سلامت برگزار می‌شود و بسیاری از وزرای بهداشت کشورهای جهان و دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در این اجلاس حضور دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در اجلاس جهانی آستانه، تجارب موفق کشورهای مختلف در حوزه سلامت به اشتراک گذاشته می شود، افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در صدر لیستی قرار دارد که تجارب بسیار خوبی در حوزه سلامت دارد چون قبل از تصویب بیانیه آلماآتی که مراقبت‌های بهداشتی اولیه در جهان مورد توجه قرار گیرد یعنی حدود 45 سال پیش، ایران اقدامات حوزه بهداشت و مراقبت‌ها را آغاز کرده بود و بیان دستاوردهای ایران، برای سایر کشورها جالب خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: در این اجلاس نهایت تلاش خود را می‌کنیم که به خوبی و با صحت و دقت، تجارب موفق ایران را به اشتراک بگذاریم.

اجلاس جهانی مراقبت‌های بهداشتی اولیه همزمان با چهلمین سالگرد بیانیه آلماآتی با حضور 194 وزیر بهداشت و تعدادی از روسای جمهور کشورهای جهان به مدت دو روز و در روزهای 3 و 4 آبان ماه به میزبانی آستانه قزاقستان، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز