خبرگزاری کار ایران

با حضور روسای دانشگاههای برتر؛

کنفرانس همکاری دانشگاه‌های ایران و آلمان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۵۴

کنفرانس همکاری‌های پژوهشی بین ایران و آلمان با حضور روسا و معاونان دانشگاه‌های ایران که به دعوت اتحادیه دانشگاه‌های آلمان (اچ‌آرکی) به آلمان سفر کردند، در دانشگاه ماربورگ آلمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در کنفرانس همکاری‌های پژوهشی بین ایران و آلمان با اشاره به سوابق همکاری‌های علمی با کشور آلمان و فعالیت‌های کارگروه با ۶۰ عضو از دانشگاه‌های ایران را تشریح کرد.

وی مهم‌ترین این همکاری ها را برگزاری کمیته مشترک علمی میان دو کشور، برنامه‌ریزی برای تعاملات بیشتر برای تعریف پروژه‌های مشترک بین دانشگاه‌های دو کشور، برگزاری روز علم ایران و آلمان در اسفند ۹۶ و برگزاری کارگاه مشترک پروپوزال‌نویسی بین‌المللی برای اعضای هیات علمی عنوان کرد و افزود: در روز علم ایران و آلمان مقدمات برگزاری این کنفرانس با مسئول خاورمیانه اتحادیه روسای دانشگاه‌های آلمان طرح ریزی و پس از آن موضوع پیگیری شد.                                                       

در این همایش ادامه دو نشست با عناوین «دانشگاه‌ها و نقش آنها در چشم‌انداز پژوهش»  و «قالب‌های همکاری‌های بین‌المللی پژوهشی» و یک میزگرد با عنوان «دورنمای همکاری‌های بین‌المللی بین دانشگاه‌های ایرانی و آلمانی» برگزار شد.

در این نشست‌ها روسا و معاونان دانشگاه های علم و صنعت ایران،  تهران، علامه طباطبایی، اصفهان،  فردوسی مشهد، ماربورگ،  فولدا،  فنی درسدن، هامبولت برلین،  کلن، دوسلدورف و فرانکفورت سخنرانی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز