خبرگزاری کار ایران

سفیر آلمان در دیدار از تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان:

اراده سیاسی جهت رفع مشکل آب در اصفهان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۳۱

برای رفع مشکل آب اصفهان می‌توان با اعمال قوانین، بهره بردارانی که بیشتر آب مصرف می‌کنند را ملزم به پرداخت بهای بیشتری کرد.

سفیر آلمان در ایران در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان گفت: هم اکنون اراده و عزم سیاسی قابل توجهی نزد مسئولان اصفهان جهت رفع بحران آب در این استان وجود دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ میشائیل فون انگرن اشتنبرگ اظهار داشت: در طول سفر به استان اصفهان و دیدار با استاندار و سایر مقامات نکته قابل توجه عزم راسخ جهت رفع مشکل آب اصفهان بوده است درحالی که می‌توان با اعمال قوانین بهره بردارانی که بیشتر آب مصرف می‌کنند را ملزم به پرداخت بهای بیشتری نمود و نیز با آن دسته از عواملی که موجب آلودگی آب می‌شوند باید برخورد جدی شود.

سفیر آلمان با اشاره به وقوع خشکسالی در ایران و اصفهان بیان کرد: وقوع پدیده خشکسالی در ایران و استان اصفهان منابع آب اصفهان را با تهدیداتی مواجه نموده است و باید با اعمال مدیریت مصرف تا حدودی آثار ناشی از پدیده خشکسالی کم رنگ نمود.

فون انگرن اشتنبرگ اذعان داشت: تغییرات اقلیمی در دهه ۷۰ در آلمان منجر شد که رودخانه راینکه بزرگ‌ترین رودخانه آلمان است بسیار کم آب شود اما با اعمال مدیریت مصرف رودخانه راین مجدد پرآب شد ولی با این وجود هم اکنون مسئله چگونه مصرف کردن آب در آلمان بسیار حائز اهمیت است به طوریکه هر بخشی که بیشتر آب مصرف می‌کند بهای بیشتری در قبال آب مصرفی می‌پردازد.

سفیر آلمان مباحثزیست محیطی را بسیار مهم خواند و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مباحثزیست محیطی در اروپا بسیار حائز اهمیت است مسئله ارتقای کیفی آب را نباید تنها از طریق اعمال فن آوری نوین و بکارگیری تکنولوژی پیشرفته دنبال کرد بلکه برخورد با متخلفینی که زمینه‌های آلودگی آب را فراهم می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: در طول ۲۴ سالی که از تأسیس شرکت آبفای استان اصفهان می‌گذرد همکاریهای قابل توجهی در زمینه‌های علمی و فنی میان ایران و آلمان صورت گرفت و انتظار می‌رود در دی ماه سال جاری که نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب در تهران برگزار می‌شود شرکتهای آلمانی حضوری فعال در این نمایشگاه داشته باشند.

هاشم امینی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۰ فقره تصفیه خانه فاضلاب در کشور فعال است که از این رقم ۲۲ تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان وجود دارد این درحالیست که حدود ۷۰ فقره تصفیه خانه فاضلاب در کشور نیاز به بازسازی دارند.

وی افزود: آبفای استان اصفهان در چند سال اخیر با ارتقای تجهیزات تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان درصدد ارتقای کیفیت پساب برآمده است تا با بازچرخانی آب نیاز آبی برخی از بهره برداران حوزه زاینده رود را به نوعی برطرف نماید.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان به بازسازی شبکه فاضلاب در اصفهان اشاره و تصریح کرد: بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان از طریق فاینانس چینی و بکارگیری تکنولوژی آلمانی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان گفت: اولین تصفیه خانه فاضلاب کشور در اصفهان راه اندازی شد و میان صنعت آب و فاضلاب و دانشگاههای اصفهان که یکی از معتبر‌ترین مراکز علمی کشور محسوب می‌شوند رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

میرمحمدصادقی بیان کرد: در حال حاضر دو مشکل اساسی وجود دارد یکی وقوع پدیده خشکسالی و دیگری مدیریت حوزه زاینده رود می‌باشد و در چند سال اخیر وقوع پدیده خشکسالی، افزایش جمعیت، رشد سریع صنایع، عدم مدیریت صحیح آب مشکلات عدیده‌ای در بخش آب استان اصفهان رقم زده است.

وی افزود: حوزه زاینده رود در دو استان مدیریت می‌شود در حالی که ۹۳ درصد وسعت این حوزه در اصفهان و ۷ درصد آن در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: در چند سال اخیر بارش در استان اصفهان نسبت به میانگین بلندمدت ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده ولی میزان بارش از برف به باران ۴۸ درصد کاهش یافته است و این امر چالش‌هایی را به همراه داشته ولی انتظار می‌رود انشاءا… با اعمال مدیریت یکپارچه نواقص قبلی مرتفع و خشکی زاینده رود مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز