خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افت شدید علمی در کشور/ استیضاح وزیر علوم بعد از تعطیلات اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۵۰۹

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن استیضاح وزیر علوم خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد (نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در تدارک استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هستیم.

وی با اشاره دلایل استیضاح وزیر علوم توضیح داد: دلایل استیضاح وی عبارتند از ضعف در عملکرد و اداره دانشگاه‌ها، افت شدید علمی در کشور و همچنین تصمیم‌گیری‌هایی که با دخالت دیگران در حوزه وزارت علوم انجام می‌شود.

کلید خوردن استیضاح وزیر علوم بعد از تعطیلات اربعین

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه موارد فوق‌الذکر باعث شد که استیضاح وزیر علوم کلید بخورد، تصریح کرد: گرچه تازه اول کار است و فعلا جلساتی در این زمینه برگزار نشده، اما بعد از تعطیلات اربعین  احتمالا کار را شروع کنیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز توضیح داد: استیضاح او در حال حاضر در دستور کار مجلس نیست و فعلا از دستور کار خارج شده است.

بندهای استیضاح وزیر علوم از قبل آماده‌است

محمود نگهبان سلامی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) درباره استیضاح وزیر علوم به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر اولویت ما رسیدگی به مسائل اقتصادی است و بعد از آن استیضاح وزیر علوم در دستور کار قرار می‌گیرد، البته محوریت مباحث استیضاح ایشان از قبل آماده است.

وی ادامه داد: من به همراه دکتر ساداتی‌نژاد و تعدادی از همکاران این مساله را دست پیگیری داریم تا بعد از جریان مسائل اقتصادی آن را دنبال کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات و مسائل وزارت علوم در رابطه با عملکرد مدیریتی غلامی را جمع بندی کردیم و می‌خواهیم به استحضار همکاران برسانیم و کسانی که تمایل داشته باشند، می‌توانند طرح استیضاح را امضا کنند و سپس آن را تقدیم هیات ریسه مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز