خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

شروع خط جدید مترو در برنامه سوم شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۷۶۹

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی برنامه سوم شهرداری یک خط جدید مترو را شروع خواهیم کرد، گفت: ‌طراحی این کار شروع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی درحاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان مترو و جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه برای توسعه مترو امروز در زمینه ساخت ساختمانی و تونل هیچ نیازی به خارج نداریم اما هنوز بخشی از تجهیزات‌مان از خارج وارد می‌شود که برای توسعه مترو نیاز داریم همه این تجهیزات ساخت داخل شود.

وی افزود: با امضای تفاهم‌نامه میان مترو و جهاد دانشگاهی توافق کردیم که جهاد دانشگاهی بخش‌هایی از تجهیزات را که از خارج وارد می‌شود، ساخت داخل کند. این تجهیزات شامل بخش‌هایی از برق سیستم‌های مترو، تهویه، بخش‌های سیگنالی و کنترل تردد مسافرین در داخل ایستگاه‌های مترو است.

پورسیدآقایی ادامه داد: امیدواریم در خطوط شش و هفت مترو بتوانیم از تجهیزات ساخت داخل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقدمات این تفاهم‌نامه از سال گذشته آماده‌سازی شده و چندان ربطی به تحریم‌ها نداشته است، گفت: البته تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، مقرون به‌ صرفه بودن تجهیزات ساخت داخل را به دنبال دارد. اگر افزایش قیمت ارز به لحاظ گرانی و تورم برای مردم مشکل‌ساز است، به لحاظ صرفه تولید داخل و رونق صنعت داخلی به نفع ما است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مراحل تست بخشی از تجهیزاتی که در تفاهم‌نامه امروز آمده است قبلاً در خط شش مترو گذرانده شده است. امروز با این تفاهم‌نامه وارد فاز صنعتی و تولید انبوه بخشی از تجهیزات می‌شویم.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوالی در خصوص زمانبندی ایجاد 12 خط مترو که در چشم‌انداز آتی شهرداری تهران است، اظهار کرد: در یک برنامه 5 ساله نمی‌توان کل خطوط متروی تهران را کامل کرد. خطوط متروی تهران باید دائماً توسعه یابد. البته اولویت‌های اول ما تکمیل خطوط 6 و 7 است ولی در طی برنامه سوم شهرداری یک خط جدید مترو را شروع خواهیم کرد که طراحی این کار شروع شده است. طبیعتاً انجام این کار سال‌ها طول می‌کشد اما در تهران مجموعاً 12 خط مترو را طراحی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز